سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وارد مرحله جدیدی شد

به گزارش بالیو، تهران (پانا) - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت که کیفیت آثار این رویداد گواه از ورود این جشنواره به مرحله جدیدی دارد که بذر نهال آن حدود سه سال پیش کاشته شده است.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وارد مرحله جدیدی شد

به گزارش ایرنا، سید مجتبی حسینی عصر شنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: با توجه به این که من خودم را یک هنرجوی هنرهای تجسمی می دانم و آشنایی مختصری با هنرهای تجسمی از سالیان دور دارم وقتیآثار سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی را که دیدم به این نتیجه رسیدم که جشنواره هنرهای تجسمی فجر از سال جاری وارد مرحله جدیدی شده است.

وی گفت: کیفیت آثار در شاخه های مختلف در کنار کمیت آن ها گواه ورود به شروع جدیدی در جشنواره هنرهای تجسمی می دهد که امیدوارم با همت همکاران در سال های آینده استمرار پیدا کند. مجموعه کم نظیری از آثار در این نمایشگاه با کیفیت های بسیار بالا ارائه شده است که از توانمندی هنرمندان، بویژه نسل جدید خبر می دهد.

وی ثمره این تحول را نهالی عنوان نمود که حدود چهار سال پیش کاشته شده است و اظهار کرد: آثار هنرمندان تحسین را برمی انگیزد و این دستاورد را باید تبریک گفت. امیدوارم که با استقبال مخاطبان همراه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این جشنواره روبرو شویم و به آثار فرزندان برومند کشور افتخار نمایند.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با افتتاح بخش طوبای زرین و نمایش یک هزار اثر هنری کار خود را شروع کرد و بخش چاپ دستی و ستارگان به ترتیب در روزهای 19 و 20 بهمن ماه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از تجمع گشایش خواهد یافت.

تعداد کل آثار جشنواره 7753 اثر بود که 2315 اثر با تعداد 911 هنرمند مربوط به رشته عکاسی است و 1970 اثر با 839 هنرمند به رشته نقاشی مربوط می شد. گرافیک و تصویرسازی و خوشنویسی در رتبه های بعدی استقبال قرار دارند. کمترین استقبال هم مربوط به رشته سرامیک با 127 اثر از 76 هنرمنداست. یک هزار و 757 خانم هنرمند حضور دارند و آقایان نیز یک هزار و 484 نفر هستند و این نشان می دهد که درصد قابل توجه ای از آثار متعلق به بانوان هنرمند است.

بخش ستاره ها که به 67 هنرمند حائز رتبه و موفقیت در رویدادهای جهانی تعلق دارد. ضمن نمایش آثار آنها، کتاب نفیسی هم از آن آماده شده و عرضه می گردد.در این بخش از جشنواره هنرمندانی که در جشنواره های بین المللی در سال های 2019 و 2020 برگزیده شده اند، آثارشان به نمایش در خواهد آمد. در این نمایشگاه 167 اثر از 67 هنرمند به نمایش در خواهد آمد.

نمایشگاه طوبای زرین با حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل هنرهای تجسمی، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره و داوران و هنرمندان راه یافته به این بخش افتتاح شد تا رسما سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز کار خود را در موسسه فرهنگی و هنری صبا شروع کند.

مراسم در حیاط مرکز فرهنگی هنری صبا و در فضای آزاد با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی برگزار گردید و سپس ورود به نمایشگاه به صورت گروه های محدود تنجام گرفت. سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از 18 تا 30 بهمن ماه به کار خود ادامه می دهد و بازدید از نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل هااز ساعت 10 تا 18 هر روز و همچنین مجازی در دسترس است. دراین دوره 1000 اثر هنری در معرض دید بازدید نمایندگان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1621

به "سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وارد مرحله جدیدی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی وارد مرحله جدیدی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید