صدور حکم محرومیت دائم برای 8 وکیل در آذربایجان شرقی طی 3 سال اخیر

به گزارش بالیو، رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این که در رابطه با تخلفات وکلا، شش درجه محکومیتی داریم که سنگین ترین آن محرومیت دایم از وکالت است، گفت: طی سه سال اخیر حکم محرومیت دائم از وکالت برای هشت الی 9 وکیل صادر شده و پروانه وکالت آنانی که اسم نهاد وکالت را لکه دار کرده و یا به نام وکالت دلالی کرده بودند را با همراهی دادگستری استان باطل کرده ایم.

صدور حکم محرومیت دائم برای 8 وکیل در آذربایجان شرقی طی 3 سال اخیر

به گزارش خبرنگاران، حسین شربیانی در نشستی با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه مطبوعات استان، با بیان این که کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی به لحاظ قدمت بعد از تهران در جایگاه دوم کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: کانون وکلای استان بیش از 70 سال سابقه داشته و می توان گفت سابقه آن بیش از قدمت کشور هندوستان و پاکستان است که این موضوع نشان از مدنیت در ایران و آذربایجان شرقی دارد.

وی با تاکید بر این که کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی دو هزار عضو دارد، افزود: این اعضا شامل استان های اردبیل، ارومیه، کردستان و زنجان نیز می شود که به مرور از کانون وکلای استان مستقل شدند.

وی با بیان این که کانون وکلای دادگستری استان در دوره جدید فعالیت خود، عملکرد چشمگیری داشته که انتقال نهاد وکالت به کف جامعه و ورود در حوزه های مختلف فرهنگیف اجتماعی، اقتصادی و... از جمله آن است، اظهار کرد: در گذشته این نهاد صرفا در حوزه محدود حقوقی فعالیت می کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری استان با بیان این که درتلاش برای گسترش نهاد وکالت در جامعه هستیم و ارتباط خود را با نهادهایی چون قوه مقننه تقویت می کنیم، افزود: تا زمانی که در مجلس قوانین درستی وضع نشده و کنندگان شناخت درستی از مسائل و قوانین نداشته باشند، مصوبات مجلس به نفع مردم نخواهد بود.

وی با بیان این که برای گسترش ارتباط با قوه مققنه فعالیت های گسترده ای داشته و تعدادی از کنندگان استان نیز در رابطه با طرح ها و برنامه هایشان از این کانون راهنمایی می طلبند، گفت: ارتباط مستمری با 21 کننده استان داریم و اعلام نموده ایم که طرح ها و برنامه ها را به کانون وکلای استان ارجاع دهند تا در قالب حقوقی قرار دهیم و سپس به مجلس ارائه کنند؛ کنندگان استان نیز به تدریج به این سمت سوق می یابند.

استارت طرح تشدید قانون مجازات اسید پاشی از کانون وکلای آذربایجان شرقی زده شد

وی با تاکید بر این که استارت طرح تشدید قانون مجازات اسید پاشی از کانون وکلای آذربایجان شرقی زده شد، گفت: مجلس برای این که بتواند به صورت تخصصی در حوزه قانون گذاری قدم بردارد باید از پتانسیل کانون وکلا استفاده کند. ما نیز در تمامی حوزه ها سعی می کنیم در کنار دولت، مسئولان و مردم باشیم.

شربیانی با تاکید بر این که معاضدت قضایی نیز یکی از وظایف کانون وکلای دادگستری است، اعلام نمود: کانون وکلای دادگستری استان در راستای معاضدت قضایی، سالانه برای پنج هزار نفر مشاوره رایگان و برای حدود 500 نفر وکالت رایگان ارائه می دهد، در نمایشگاه مطبوعات نیز در راستای ارتقای فرهنگ مراجعه به وکیل در جامعه، غرفه ای دایر کرده و مشاوره رایگان ارائه می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پیشرفت و توسعه کشورها در گرو اجرای صحیح قانون است، گفت: معتقدم قانون شامل تحقیقات و تدوین و تصویب و اجرا در کشور ما به نحو احسن انجام نمی شود و نقص بزرگی در این رابطه وجود دارد و حتی قوانین خوب مصوب نیز به شکل صحیح اجرا نمی شود.

رییس کانون وکلای دادگستری استان با بیان این که ضمانت اجرای صحیح قانون در گروه استقلال قضات و وکلای یک جامعه است، افزود: تازمانی که در این رابطه خلل داشته باشیم، اجرای صحیح قوانین نیز با مشکل روبه رو خواهد بود.

وی با تاکید بر این که طی مدت های مدید حرکت هایی در راستای تضعیف نهادهای مردمی به ویژه نهاد وکالت به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین نهاد مردمی ایران وجود داشت، افزود: آنانی که به دنبال تضعیف نهاد وکالت هستند بر اهمیت این نهاد واقف نیستند، چرا که اگر به فکر توسعه و پیشرفت کشور هستیم باید به دنبال اجرای صحیح قانون باشیم و تا زمانی که قانون گریزی از سوی مردم و مسئولان وجود داشته باشد، هیچ جامعه ای روبه توسعه نخواهد بود.

شربیانی در سرانجام با بیان این که رشد و توسعه کشورها در گروه گردش آزاد اطلاعات و مبارزه با فساد است، گفت: در کشورهای توسعه یافته، رسانه ها اولین نردبان مبازره با فساد بوده و رسانه های آزاد به راحتی می توانند با فساد مبارزه کند، از این رو باید میدان عمل کافی در این رابطه در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 588

به "صدور حکم محرومیت دائم برای 8 وکیل در آذربایجان شرقی طی 3 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور حکم محرومیت دائم برای 8 وکیل در آذربایجان شرقی طی 3 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید