صندوق بین المللی پول خواهان بخشش بدهی های یونان از سوی اروپا شد

به گزارش بالیو، خبرنگاران: رئیس صندوق بین المللی پول از کشورهای اروپایی خواست تا زمینه لازم برای بخشودگی بخش زیادی از بدهی های یونان را فراهم نمایند.

صندوق بین المللی پول خواهان بخشش بدهی های یونان از سوی اروپا شد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول با انتشار بیانیه ای تأکید کرد: این مسئله مهم است که در میان مدت و بلندمدت، شرکای اروپایی تعهداتی را برای بخشش بدهی های یونان به عهده بگیرند. تعهدات جدید کشورهای اروپایی باید بیشتر از تعهداتی باشد که تا به امروز اعلام نموده اند.

وزرای دارایی منطقه یورو شب گذشته پس از 6 ساعت مذاکره موافقت نهایی خود را با اعطای یاری مالی 86 میلیارد یورویی به آتن اعلام کردند.

موافقت وزرای دارایی منطقه یورو با اعطای یاری مالی به یونان در شرایطی است که نمایندگان مجلس یونان پیش از این از طرح پیشنهادی وام دهندگان بین المللی حمایت نموده بودند. تصویب این طرح در مجلس یونان علی رغم مخالفت تعدادی از نمایندگان حزب چپگرای این کشور انجام شده است.

در صورتی که مجلس های اروپایی با اعطای یاری مالی جدید به آتن موافقت نمایند، پنج شنبه آینده بخش نخست این یاری مالی به ارزش 13 میلیارد یورو در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1050

به "صندوق بین المللی پول خواهان بخشش بدهی های یونان از سوی اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق بین المللی پول خواهان بخشش بدهی های یونان از سوی اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید