فضای دیجیتال، بستر مناسبی برای توسعه گردشگری است

به گزارش بالیو، یکی از بخش های مهم پدیده بزرگ گردشگری فعالیت های مهم تجاری و بازرگانی است که فضای دیجیتال، بستر مناسبی برای توسعه این پدیده چند وجهی به وجود آورده است.

فضای دیجیتال، بستر مناسبی برای توسعه گردشگری است

شرایط جدید نشان می دهد که اگر فضای مجازی را با همه عناصر تشکیل دهنده آن مانند ایمیل مارکتینگ، بهینه سازی سایت، اصول و مبانی سئو و تولید محتوا نشناسیم برای همیشه از کاروان توسعه گردشگری جا خواهیم ماند.

بر اساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی بیش از 70 درصد گردشگران از ابتدای جستجو تا انتهای انتخاب و خرید بلیت، هتل، تورهای گردشگری و ... خود را با اینترنت انجام می دهند بنابراین آینده بیشتر کسب وکارهای گردشگری در ایران درنهایت به فضای مجازی و دیجیتال مارکتینگ و کسانی که به آن مسلط هستند وابسته خواهد بود.

به نظرم با شروع پساکرونا با طوفان بزرگ گردشگری روبرو می شویم مردمانی که اهل سفر رفتن بوده اند مدت هاست که قرنطینه خانگی که حکم قفس را برای آن ها داشته است تجربه کرده اند، بنابراین زمان رهایی از این قفس، فرصت طلایی گردشگری برای اوج گیری مجدد این پدیده بزرگ زمانه ماست.

در درازمدت کشف واکسن ویروس کرونا راه برون رفت از این شرایط و ایجاد آرامش خاطر برای همه اهل سفر و گردشگری خواهد بود و امید است که در کوتاه ترین زمان ممکن این اتفاق بیفتد.

بعد از ویروس کرونا تغییرات رفتاری دائمی را در بین مردم شاهد خواهیم بود که در چرخه خدمات و زنجیره تأمین گردشگری تأثیرگذار است.

اما با یقین برگرفته از سال ها تجربه فعالیت گردشگری و مطالعات بازار باید عرص کنم که گردشگری دوباره بازخواهد گشت و روزهای روشنی در انتظار جامعه گردشگری است همچنان که درگذشته هم بر فاجعه های این چنینی پیروز شده ایم، دوباره نیز به فضل خدا پیروز خواهیم شد اما باید مراقبت کنیم که در اکوسیستم گردشگری ایران، زنجیره های تأمین و شبکه های توزیع در معرض اختلال قرار نگیرند. حمایت های به موقع دولت از بخش خصوصی در این بخش می تواند بسیار کارساز باشد که گام های خوب و اثربخشی در این زمینه برداشته شده است اما نیاز به حمایت جدی تر دارد.

فرصت دیگری که کرونا ویروس برای گردشگری ایران ایجاد کرده عبور از جهانی شدن آمریکایی، اروپایی به سمت جهانی شدن حول محور شرق است که آسیب کمتری از این ویروس و شوک های حاصل از آن دیده اند و آینده گردشگری ایران متأثر از این بازار جدید و پرمنفعت خواهد بود.

برای خروج از شوک اقتصادی و روانی ناشی از کرونا ویروس، استفاده از پتانسیل های بزرگ و بی بدیل گردشگری می تواند به جامعه ما کمک شایانی کند.

* معاون گردشگری سیستان و بلوچستان

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1074

به "فضای دیجیتال، بستر مناسبی برای توسعه گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای دیجیتال، بستر مناسبی برای توسعه گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید