قیمت نفت چقدر شد؟

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر انتظار سرمایه گذاران برای بهبود تقاضا برای سوخت در چین و تردیدها نسبت به تحقق اهداف فراوری بالاتر اوپک پلاس، افزایش یافت.

قیمت نفت چقدر شد؟

به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با 19 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 119 دلار و 709 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته 0.2 درصد کاهش داشت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 25 سنت معادل 0.2 درصد افزایش، به 118 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز دوشنبه تا مرز 120 دلار و 99 سنت صعود نموده بود اما با 0.3 درصد کاهش بسته شد .

تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی نوشتند: تسهیل محدودیت های سفر در چین، تقاضا برای نفت را در هفته های آینده افزایش خواهد داد.

پکن و شانگهای پس از دو ماه قرنطینه فلج کننده برای مهار شیوع واریانت اومیکرون، در روزهای اخیر به زندگی عادی برگشته اند. ممنوعیت ترافیکی برداشته شده و رستوران ها روز دوشنبه در بیشتر نقاط پکن برای سرویس دهی گشوده شدند.

عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت دنیا است، قیمت فروش رسمی گرید نفتی سبک عرب لایت به مشتریان آسیایی را در ژوئیه دو دلار و 10 سنت افزایش داد و شش دلار و 50 سنت بالاتر از قیمت پایه نفت عمان و دوبی مشخص کرد. این اقدام منعکس کننده انتظارات برای محدودیت عرضه به علت مختل شدن صادرات روسیه است.

وزیران اوپک پلاس پنج شنبه گذشته توافق کردند این گروه فراوریش را در هر یک از ماه های ژوئیه و اوت به اندازه 648 هزار بشکه در روز افزایش دهد که 200 هزار بشکه در روز بالاتر از توافق اولیه برای افزایش فراوری ماهانه به اندازه 432 هزار بشکه در روز است. این افزایش فراوری بین همه اعضای اوپک پلاس تقسیم خواهد شد اما بسیاری از فراوریکنندگان این گروه از جمله روسیه که هدف تحریمهای غربی قرار گرفته است، امکان فراوری بیشتری ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: اگر چه هدف فراوری ماهانه بالاتر، مشارکت همه اعضای گروه اوپک پلاس از جمله روسیه را در برمی گیرد اما انتظار افزایش فراوری و رسیدن به این هدف، غیرواقع گرایانه است.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا احتمالا هفته گذشته کاهش پیدا نموده است اما ذخایر بنزین و سوخت های دیگر رشد نموده است.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2217

به "قیمت نفت چقدر شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت چقدر شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید