لاوروف: بایدن احتمالا گامی به نفع مذاکره با روسیه بردارد

به گزارش بالیو، وزیر خارجه روسیه امروز، سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک پیش بینی هایش درباره دولت جدید آمریکا را اعلام کرد و گفت: بایدن احتمالا تصمیمی به نفع مذاکره با روسیه بگیرد.

لاوروف: بایدن احتمالا گامی به نفع مذاکره با روسیه بردارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید نمود: طبعا مذاکره میان آمریکا و روسیه با توجه به مسؤولیت ویژه دو کشور به عنوان دو قدرت هسته ای اصلی و اعضای دائم شورای امنیت با هدف حفظ ثبات جهانی تاثیر مثبتی بر فضای کلی امور بین الملل به ویژه در زمان سخت کنونی دارد.

لاوروف گفت: با وجود آن، روسیه امیدی به ثبات سریع در روابط نامساعد با آمریکا ندارد زیرا که یک هیستری خصمانه علیه روسیه وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: بدبختانه انسان نمی تواند به اصلاح سریع یا حتی ثبات در روابط اهانت آمیز با آمریکا اعتماد و تکیه کند هیستری خصمانه علیه روسیه که آمریکا در پیش گرفته است به ما فرصت بازگشت به روابط عادی در آینده نزدیک را نمی دهد.

او گفت: مذاکرات ما در گرو مناقشه سیاسی داخلی آمریکاست که مسلما در توسعه همکاری سازنده هیچ کمکی نمی کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در عین حال به وجود بعضی امکانات غیرقابل استفاده شده در روابط با واشنگتن اشاره نمود و اضافه کرد: مهم است که آمریکا که اراده سیاسی را برای حل مسائل داشته باشد.

او شرح داد: مسائل شامل ادامه کوشش هیئت های دیپلماتیک و مسائل انسانی و ثبات استراتژیک می شوند و کوشش جهت حل همه مسائل به یک باره ضروری نیست ما می توانیم با منطق گام کوچک این راستا را آغاز کنیم.

لاوروف در انتها گفت: ما آماده این کار هستیم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1547

به "لاوروف: بایدن احتمالا گامی به نفع مذاکره با روسیه بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: بایدن احتمالا گامی به نفع مذاکره با روسیه بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید