ماجرای ادغام ایران خودرو و سایپا چه بود؟

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، داود میرخانی، دبیر وقت انجمن خودروسازان در این مورد گفته بود: در این شیوه، نیروی محرکه و شاسی محصولات دو شرکت یکسان اما هر شرکت در طرحی و ساخت بدنه خودرو می تواند تغییر ایجاد کند.

ماجرای ادغام ایران خودرو و سایپا چه بود؟

وی افزود: این دو شرکت خودروسازی در حال مذاکره برای تدوین راهکارهای اجرایی ادغام به صورت پلت فرم هستند که احتمالا 6 ماه تا یک سال به طول خواهد انجامید.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه اگر مساله پیوستن به سازمان تجارت جهانی نبود، ادغام خودروسازان مطرح نمی شد، گفت: وقتی بحث واردات خودرو است باید زمینه های رقابت خودروسازان داخلی با ادغام و درنتیجه با افزایش کیفیت و کاهش قیمت تامین شود.

وی ادامه داد: بانک های دولتی کشور هیچ گونه وام بلندمدتی به صنعت نمی دهند و بازار پول و سرمایه ما عمدتا انحصاری است و اگر قصد آزادسازی است، چرا ورود بانک ها و موسسات اقتصادی به بازار ایران آزاد نمی شود تا صنعتگران ما بتوانند تسهیلات اقتصادی موردنیاز خود را به صورت بلندمدت و با نرخ 3 تا 4 درصد دریافت کنند؟

میرخانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در محیط رقابت صورت می گیرد، اظهار داشت: رقابت با واردات خودرو صورت نمی گیرد و انجمن خودروسازان با این نوع رقابت مخالف است.

منبع: اقتصادنیوز

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1954

به "ماجرای ادغام ایران خودرو و سایپا چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای ادغام ایران خودرو و سایپا چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید