محققان دانشگاه کاشان پیروز به ساخت نسل جدیدی از بتن های رسانای بدون الکترود شدند

به گزارش بالیو، رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان گفت: محققان دانشگاه کاشان پیروز به ساخت نسل جدیدی از بتن های رسانای بدون الکترود شدند.

محققان دانشگاه کاشان پیروز به ساخت نسل جدیدی از بتن های رسانای بدون الکترود شدند

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، دکتر ابراهیم نعمتی گفت: بر اساس پژوهش مشترک بین گروه های مهندسی عمران و گروه مهندسی شیمی دانشگاه با سرپرستی دکتر علیرضا پاچناری عضو هیات علمی مهندسی عمران دانشگاه، مهندس علیرضا ابوالحسنی (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران) پیروز شد با استفاده از نانوذرات بسیار مقرون به صرفه قیمت دوده کربن، کامپوزیت های باربر و رسانایی برپایه سیمان فراوری کند.

وی اظهار داشت: یافته های حاصل از این پژوهش در ساخت بتن های رسانای مورد احتیاج در گرمایش باند فرودگاه ها و گرمایش از کف ساختمان ها با استفاده از الکتریسیته مفید بوده و می تواند نقش به سزایی در کاهش هزینه های احداث و نگهداری و افزایش عمر مفید آن ها ایفا نماید.

علیرضا ابوالحسنی (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران) محقق این طرح نیز، با بیان اینکه سال های اخیر ایده استفاده از جریان الکتریسیته با ولتاژ پایین برای گرمایش ساختمان ها از کف و نیز ذوب نمودن برف و یخ از سطح روسازی های بتنی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، اضافه نمود: در این راستا، بتن و یا ملات های سیمانی عموماً با تعبیه الکترود های فلزی و یا جایگزینی بخشی از سیمان مصرفی با پرکننده های شناخته شده مثل نانوالیاف و نانوتیوب های کربنی رسانا می شوند.

وی خاطر نشان کرد: مسائل مربوط به خوردگی الکترود ها از یک سو و هزینه های بالا و محدودیت دسترسی به این مواد پرکننده از سوی دیگر، مانع از کاربرد گسترده این دسته از بتن های رسانا شده است.

لازم به ذکر است، نتایج حاصل از انتها نامه کارشناسی ارشد علیرضا ابوالحسنی دانشجوی مهندسی عمران دانشگاه کاشان در زمینه توسعه بتن های رسانای کم هزینه به هدایت دکتر علیرضا پاچناری عضو هیات علمی گروه مهندسی عمران و همکاری دکتر محمدرضا رضویان عضو هیات علمی گروه مهندسی معدن و دکتر محمد مهدی ابوالحسنی عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی در مجله Construction and Building Materials با ضریب تاثیر 6.14 به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2138

به "محققان دانشگاه کاشان پیروز به ساخت نسل جدیدی از بتن های رسانای بدون الکترود شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان دانشگاه کاشان پیروز به ساخت نسل جدیدی از بتن های رسانای بدون الکترود شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید