مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد

به گزارش بالیو، خبرنگاران/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرایند رو به رشد اقدامات اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: فعال تر شدن این اتاق به شکوفایی مالی استان از جمله رشد سرمایه گذاری و صادرات یاری شایانی می نماید.

مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد

محمدمهدی شهریاری شامگاه پنجشنبه اول خرداد در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با قدردانی از همکاری بخش خصوصی و فعالین مالی در خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا توضیح داد: اتاق مشترک ایران و ترکیه باید با توجه به موقعیت آذربایجان غربی نسبت به معرفی مزیت های سرمایه گذاری در استان از جمله مناطق ویژه مالی و آزاد و نیز پیگیری توافقنامه های احداث شهرک های صنعتی و سرمایه گذاری مشترک اهتمام جدی داشته باشد.

وی اضافه کرد: نقش آذربایجان غربی در تحقق چشم اندازی حجم مراودات تجاری دو کشور ایران و ترکیه می تواند برجسته تر از شرایط امروزی باشد.

شهریاری تحکیم روابط با استان های همجوار در کشور ترکیه را از جمله رویکردهای آذربایجان غربی جهت تقویت مراودات مالی و فرهنگی دانست.

مقام عالی استان به کسب رتبه نخست استان در شاخص بهبود محیط کسب و کار در سال گذشته نیز اشاره نمود و گفت: اتاق ایران به دو روش ثبتی و پیمایشی از فعالین مالی در 70 مولفه پرسش هایی را مطرح می سازد که آذربایجان غربی در زمستان سال گذشته رتبه دوم و در مجموع کل سال 98، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی بر ضرورت آنالیز فاکتورهای نامساعد محیط کسب و کار استان جهت بهبود شرایط تاکید نمود و اضافه کرد: در شاخص هایی که استان از شرایط خوبی برخوردار نیست باید با آنالیز لازم موانع موجود رفع شود.

به گزارش خبرنگاران،شهریاری در ادامه به موضوع مسائل صادرکنندگان هندوانه اشاره نمود و اضافه کرد: متاسفانه به دلیل قوانین وضع شده در کشور ترکیه برای صادرکنندگان هندوانه که عمدتا از آذربایجان غربی هستند مسائل سختی در جهت صادرات ایجاد شده که اتاق های بازرگانی و مسئولین ارشد کشوری به وسیله همتایان ترکیه ای در حال آنالیز و حل مشکل هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1159

به "مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیتهای سرمایه گذاری در آذربایجان غربی معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید