مکرون روسیه و ترکیه را تهدید کرد

به گزارش بالیو، مهر نوشت: رئیس جمهور فرانسه ترکیه و روسیه را به قدرتنمایی در شرق مدیترانه متهم کرد و گفت اجازه نمی دهیم امنیت اتحادیه اروپا به دست دیگران بیفتد.

مکرون روسیه و ترکیه را تهدید کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش رویترز، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در جلسه مطبوعاتی مشترک با نیکوس آناستاسیادس همتای قبرسی، مدعی شد عدم واکنش اتحادیه اروپا به اقدامات تحریک نماینده ای که در دریای مدیترانه شرقی صورت می گیرد، اشتباه بزرگی است.

وی همچنین خواهان اعمال تحریم های بیشتر علیه کشورهایی شد که حریم دریایی یونان و قبرس را نقض می نمایند.

این اظهارات مکرون واکنشی است به حضور ترکیه در منطقه نفت خیزی که در حدفاصل شهر سرت لیبی و یونان قرار گرفته است.

مکرون در ادامه اضافه نمود: در این بخش از مدیترانه، مسائل انرژی و امنیتی از اهمیتی ضروری برخوردارند. آنچه خطرآفرین است، قدرتنمایی روسیه و ترکیه و در عین حال، کم کاری اروپا است.

وی ادامه داد: اشتباه بزرگی است که امنیت مان در مدیترانه را به دست دیگر بازیگران بسپاریم. این گزینه مطلوب اروپا نیست و فرانسه نیز اجازه وقوع چنین چیزی را نمی دهد.

مکرون در نهایت اضافه نمود: با تمام قوا از قبرس و یونان در مواجهه با نقض تمامیت ارضی شان از سوی ترکیه، حمایت می کنم. نقض حریم دریایی اعضای اتحادیه اروپا را برنمی تابیم. آنهایی که چنین می نمایند؛ باید تحریم شوند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1257

به "مکرون روسیه و ترکیه را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون روسیه و ترکیه را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید