هشدار رئیس شورای اروپا نسبت به صندلی بین المللی انگلیس پس از برگزیت

به گزارش بالیو، رئیس شورای اروپا معتقد است بریتانیا پس از خارج شدن از اتحادیه اروپا، نفوذ خود در عرصه بین المللی را از دست خواهد داد.

هشدار رئیس شورای اروپا نسبت به صندلی بین المللی انگلیس پس از برگزیت

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد تاسک رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه تاکید نمود: بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا، نفوذ در عرصه بین المللی را از دست خواهد داد و به یک بازیگر درجه 2 تبدیل خواهد شد.

این در شرایطی است که حامیان برگزیت بر این باورند که بریتانیا به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا پس از خروج از اتحادیه اروپا می تواند با نزدیکی بیشتر با آمریکا، به یک صندلی جدید در عرصه بین المللی دست یابد.

تاسک اضافه نمود: تنها یک اروپای واحد می تواند در برابر نفوذ چین مقابله نموده و یک نقش موثر دنیای را ایفا نماید.

رئیس شورای اروپا گفت: بارها از هواداران برگزیت شنیده ام که خواهان ترک اتحادیه اروپا هستند تا بریتانیا را بار دیگر در عرصه بین المللی مطرح نمایند، آنها معتقدند که تنها با خروج از اتحادیه اروپا می توانند به این هدف برسند. ولی واقعیت اصلی بر خلاف این دیدگاه است. بریتانیا تنها در چارچوب یک اروپای متحد می تواند نقش دنیای خود را ایفا نماید. تنها با اتحاد و یکپارچگی می توان در برابر قدرتمندترین قدرت های دنیا ایستادگی کرد. من این مساله را از هند، نیوزلند، استرالیا، کانادا و آفریقای جنوبی نیز شنیده ام که بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا به یک بازیگر درجه 2 تبدیل خواهد شد.

تاسک گفت: بارها آرزو نموده ام که بریتانیایی ها نظر خود را تغییر دهند و در اتحادیه اروپا باقی بمانند.

بریتانیا میخواهد 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج گردد البته به شرطی که بوریس جانسون نخست وزیر فعلی بتواند در انتخابات ماه آینده اکثریت مجلسی را کسب کند و نمایندگان مجلس نیز از توافق برگزیت بین لندن و بروکسل حمایت نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 547

به "هشدار رئیس شورای اروپا نسبت به صندلی بین المللی انگلیس پس از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس شورای اروپا نسبت به صندلی بین المللی انگلیس پس از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید