هشدار سناتورهای آمریکا به یوتیوب برای حذف ویدئوهای دروغین

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، این سناتورها مدعی شده اند در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعداد زیادی ویدئو در سایت یوتیوب بارگذاری شده که در آنها اخبار و اطلاعات جعلی در مورد انتخابات آمریکا وجود داشته است.

هشدار سناتورهای آمریکا به یوتیوب برای حذف ویدئوهای دروغین

پیش از این تعدادی از سناتورهای آمریکایی درخواست های مشابهی را از فیس بوک و توئیتر مطرح کرده بودند و حالا نوبت به طرح این درخواست ها از یوتیوب رسیده است.

در نامه ای که از سوی این سناتورها برای سوزان ووچیچی ارسال شده تصریح شده در مورد انتشار اخبار دروغین انتخاباتی از طریق ویدئوهای یوتیوب نگرانی های عمیقی وجود دارد و یوتیوب باید رویکرد خود را در این زمینه معین کند. به خصوص که قرار است در آینده نزدیک برای انتخاب دو نماینده ایالت جورجیا در سنای آمریکا انتخابات برگزار شود و انتشار دروغ های انتخاباتی ممکن است بر سرنوشت این انتخابات حساس تأثیر بگذارد.

نمایندگان دموکرات سنای آمریکا در نامه خود افزوده اند که انتشار ویدئوهای انتخاباتی دروغین ممکن است مشروعیت انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا و نیز توانایی ها و مشروعیت دولت وی را زیر سوال ببرد و با توجه به اینکه فرایند انتقال قدرت فعلی به بایدن مسالمت آمیز نبوده، اخبار جعلی انتخاباتی می تواند موجب وقوع آشوب های مدنی و اعتراض های خیابانی شود.

در هفته های اخیر راست گرایان افراطی حامی ترامپ ویدئوهای فراوانی را در یوتیوب ارسال کرده و نتایج و مشروعیت انتخابات آمریکا را زیر سوال برده اند و ادعای تقلب در برگزاری انتخابات مذکور را مطرح کرده اند. در برخی از این ویدئوها دعوت به آشوب و تظاهرات مطرح شده است. یوتیوب برچسب طرح ادعاهای دروغ را به برخی از این ویدئوها افزوده، اما منتقدان می گویند چنین اقدامی کافی نیست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1470

به "هشدار سناتورهای آمریکا به یوتیوب برای حذف ویدئوهای دروغین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سناتورهای آمریکا به یوتیوب برای حذف ویدئوهای دروغین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید