واکسیناسیون 75 درصدی دُز اول در سمنان، واکسیناسیون نیمی از دانش آموزان شاهرود و میامی

به گزارش بالیو، خبرنگاران/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان از واکسیناسیون 75 درصدی دُز اول در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه اطلاع داد.

واکسیناسیون 75 درصدی دُز اول در سمنان، واکسیناسیون نیمی از دانش آموزان شاهرود و میامی

دکتر نوید دانایی با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس آمار ها، تعداد بیماران در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به تدریج در حال کاهش است.

وی از خطر افزایش احتمالی تعداد بیمار در روزهای آینده اطلاع داد و اضافه نمود: در حال حاضر 120 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان با بیان اینکه از نظر اندازه تخت و امکانات و تجهیزات بیمارستانی مسئله ای وجود ندارد، از تدوام فرایند مناسب واکسیناسیون در استان اطلاع داد و گفت: شرایط به نسبت خوبی در بحث واکسیناسیون وجود دارد و امروز از مرز 75 درصد دریافت واکسن در دُز اول عبور نموده ایم.

وی گفت: احتیاج است تا رسانه ها و صدا و سیما، قانع کردن سازی کافی برای مردم به منظور واکسیناسیون حداکثری را در دستور کار قرار دهند.

دانایی بر لزوم ادامه رعایت پروتکل ها تاکید و بیان کرد:ساده انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی امری است که باید از آن اجتناب کرد.

واکسیناسیون نیمی از دانش آموزان در شاهرود و میامی

بعلاوه دکتر رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به افزایش مبتلایان در دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه گفت: هفته گذشته، افزایش نسبی در تعداد بیماران مبتلا به کرونا را داشتیم که جای نگرانی ندارد. البته خوشبختانه در دو ، سه روز اخیر به فرایند کاهشی تعداد بیماران در منطقه ها تحت پوشش دانشگاه بازگشتیم.

وی ادامه داد: چرخه انتقال ویروس همچنان فعال است و به همین علت کاهش موارد ابتلا و بستری به تدریج در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه 68 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری هستند گفت: شهرستان شاهرود در شرایط رنگ بندی کرونایی نارنجی و شهرستان میامی در شرایط رنگ بندی کرونایی آبی واقع شده است.

وی توضیح داد: تا روز گذشته، 68 درصد جمعیت بالای 12 سال منطقه ها تحت پوشش دانشگاه، حداقل یک دُز واکسن را دریافت نمودند.

دکتر چمن گفت:50 درصد دانش آموزان منطقه ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم حداقل یک دُز واکسن را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1970

به "واکسیناسیون 75 درصدی دُز اول در سمنان، واکسیناسیون نیمی از دانش آموزان شاهرود و میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 75 درصدی دُز اول در سمنان، واکسیناسیون نیمی از دانش آموزان شاهرود و میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید