چرا باید به بخارست پایتخت رومانی بروید؟

به گزارش بالیو، بخارست یکی از پایتخت های اروپایی است که توانسته جاذبه های گردشگری قدیمی را در کنار جاذبه های جدید حفظ کند و گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

چرا باید به بخارست پایتخت رومانی بروید؟

بخارست (Bucharest) پایتخت و عظیم ترین شهر رومانی است و در جنوب شرقی کشور در کرانه رودخانه دامبویتا قرار گرفته است. بخارست، شهری پر رونق با تعداد زیادی پروژه زیر بنایی است که چهره قدیمی آن را مقدار زیادی تغییر داده اند. این شهر را در گذشته پاریس کوچک می نامیدند. امروزه اما شهری است زیبا، به همراه ترکیبی جالب از بافت قدیمی و جدید که به جذابیت آن افزوده است. بهترین زمان برای مسافرت به این شهر فصول بهار و پاییز می باشد. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری پایتخت رومانی انداخته ایم.

1. طاق نصرت

در اواخر قرن 19 بخارست تمام کوشش خود را به کار بست تا شبیه به پاریس گردد. بنابراین جای تعجب نیست که کپی بنای طاق نصرت پاریس در بخارست وجود داشته باشد. بنای طاق نصرت در ابتدا به صورت چوبی در سال 1878 ساخته شد، اما در سال 1922 تصمیم گرفته شد که بنای این ساختمان تغییر کند و در سال 1936 طاق نصرت کنونی بخارست تکمیل شد. برخلاف طاق نصرت پاریس که نمادی برای جشن پیروزی ناپلئون است، این طاق به جشن تاسیس کشور رومانی در سال 1878 مربوط می گردد.

طاق نصرت یکی از جاذبه های گردشگری بخارست

2. صومعه استاروپولئوس

سرتاسر صومعه زیبای استاروپولئوس با نقاشی هایی حیرت انگیز پوشیده شده و فضای داخلی آن پر از گیاهان سبز است. این سازه در سال 1724 ساخته شده و گاها به عنوان مسافرخانه ای برای راهبان هم مورد استفاده قرار می گرفته است. گنبد صومعه در قرن نوزدهم و به دنبال زلزله تخریب شد و کاملا از بین رفت ولی با یاری میراث فرهنگی و بازسازی کاران اروپایی دوباره در قرن بیستم این گنبد بازسازی و نقاشی شد.

صومعه استاروپولئوس بخارست

3. کاخ مجلس

این ساختمان غول پیکر دومین ساختمان عظیم، سنگین و پر هزینه اداری دنیا می باشد. داخل این کاخ، مجلس سنا، مجلس نمایندگان، مرکز کنفرانس بین المللی واقع شده اند. به علاوه با سر زدن به این جاذبه گردشگری می توانید موزه ملی هنرهای معاصر، موزه های توتالیتاریسم کمونیست و ... را هم بازدید کنید. جالب است که بدانید با این همه کاربری، هنوز 70 درصد این بنا خالی است و این مسئله می تواند خودش عظیم بودن ساختمان را نشان بدهد. از این رو بسیاری از گردشگران این مکان را به عنوان اولین جای دیدنی انتخاب می نمایند.

کاخ مجلس یکی از جاذبه های گردشگری بخارست

4. موزه روستا

اگر زمان بازدید از همه نقاط خارج از شهر و حومه های آن را ندارید، می توانید همه چیز را در خصوص این نقاط تنها در این روستا که یک موزه فوق العاده فضای باز است، یاد بگیرید. این مجموعه شگفت انگیز از خانه های اصیل، مزارع و کلیساها یکی از بهترین مواردی است که در سفر به بخارست می توانید مشاهده کنید. در اینجا می توانید در یادگیری فرهنگ، رسوم، غذاها، معماری و سبک زندگی رومانیایی غرق شوید. بازدید از این موزه را به هیچ وجه از دست ندهید.

موزه روستا در بخارست

5. شهر قدیمی بخارست

شهر قدیمی بخارست عملا قلب شهر و آنچه که از شکوه پاریس کوچک باقی مانده است محسوب می گردد. در این ناحیه می توانید بناهای قدیمی، کلیسا های زیبا، خیابان های باریک سنگ فرش شده، باقی مانده های اقامتگاه سابق شاهزادگان walachian و همچنین کافی شاپ ها، رستوران ها، تئاترها، موزه ها و مغازه های خیابانی را تماشا کنید. همچنین اگر دنبال جایی هستید که در بهترین حالت ممکن، شب نشینی در آن جریان داشته باشد، بازدید از این منطقه را به هیچ وجه از دست ندهید.

شهر قدیمی بخارست

6. موزه و گورستان یهودیان

آمارها می گویند که در سال 1937 به طور تقریبی 100 هزار یهودی در شهر بخارست زندگی می کردند در حالی که جمعیت یهودیان کل رومانی امروز کمتر از 10 هزار نفر است. در موزه ادیان کتیبه ای مربوط به سال 1850 نگهداری می گردد و مجسمه یادبوی از کشته شدگان جنگ دنیای دوم در آن قرار گرفته است. در قسمت جنوبی این موزه میتوانید گورستان شهر را هم ببینید؛ کشته های هولوکاست و زلزله 1977 در این گورستان به طور مجزا دفن شده اند.

موزه و گورستان یهودیان در بخارست

7. میدان انقلاب

میدان انقلاب یکی از نمادینترین مکان های بخارست است نه به خاطر معماری آن، بلکه به خاطر نقشی که در تاریخ معاصر این کشور بازی نموده است. این میدان پیش از این به عنوان میدان قصر شناخته می شد، اما به مناسبت گرامیداشت روز انقلاب رومانی علیه رژیم دیکتاتوری در سال 1989 نام آن به میدان انقلاب تغییر یافت. شما می توانید در اطراف این میدان کاخ سلطنتی سابق که امروز به عنوان موزه ملی هنر رومانی شناخته میگردد، هتل قصر، کتابخانه دانشگاه بخارست و بنای یادبود تولد دوباره را از نزدیک ببینید.

با این حال معروف ترین بنای این اطراف ساختمان مربوط به کمیته مرکزی سابق حزب کمونیست است که نیکلای چائوشسکو و همسرش النا در 22 دسامبر سال 1989 بعد از وقوع شورش های ضد کمونیستی با هلیکوپتر از آنجا فرار کردند. این ساختمان در سال 1990 مقر مجلس سنا شد و از سال 2006 تا به امروز خانه وزارت کشور است.

میدان انقلاب یکی از جاذبه های گردشگری در بخارست

8. موزه ملی هنر رومانی

موزه ملی هنر رومانی، در واقع کاخ سلطنتی سابق است که تاثیر گذارترین مجموعه هنری این کشور را میزبانی می نماید. در اینجا می توان نشانه هایی از نقاشی های قرون وسطایی تا آثار هنری قرن بیستم را تماشا کنید. اگر به هنر علاقمند هستید، قطعا بازدید از این موزه شما را راضی خواهد نمود. جالب است که بدانید بازدید از موزه در اولین چهرشنبه هر ماه به صورت رایگان است. به علاوه تورهای هدایت برای بازدید از اتاق افراطی تاج و تخت و بخش هایی از زندگی سلطنتی وجود دارد که گاهی اوقات برگزار می شوند.

موزه ملی هنر رومانی در بخارست

پیشنهاد خبرنگاران

هزینه سفر به بخارست می تواند نسبت به دیگر شهرها و پایتخت های اروپایی ارزان تر باشد، در نتیجه بهتر است به دیگر شهرهای این کشور نیز سفر نموده و لذت کامل از کشور رومانی را ببرید.

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1449

به "چرا باید به بخارست پایتخت رومانی بروید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به بخارست پایتخت رومانی بروید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید