چگونه اشتباه غرب به تقویت تروریسم منجر شد، آمریکا به هشدارها توجه نکرد

به گزارش بالیو، به گزارش خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت چاپ لندن پیش بینی کرد تروریست های داعش با وجود حملات ائتلاف غرب علیه این گروه، مواضع خود را در سوریه و شمال عراق حفظ خواهند کرد.

چگونه اشتباه غرب به تقویت تروریسم منجر شد، آمریکا به هشدارها توجه نکرد

در مطلبی که در این روزنامه به قلم پاتریک کاکبرن نگاشته شده آمده است: حملات هوایی آمریکا از هشتم آگوست و سوریه از بیست و سوم سپتامبر هر چند به پیشرفت های داعش پایان داده و موجب تلفات سنگین این گروه در کوبانی شده است، اما داعش با هزاران جنگجو و سیستم حاکمیتی خود همچنان در مواضعش باقی مانده و در جبهه های مختلف از جمله مرز جلولاء در عراق و بخش هایی از حلب در سوریه می جنگد.

در ادامه این مطلب نویسنده به اشتباهات ارتکابی توسط آمریکا و همپیمانانش اشاره نموده و آورده است: اشتباهاتی که کشورهای غربی از سال 2011 در سوریه مرتکب شده اند موجب تقویت قدرت تروریست های داعش شده است. آنها بین سال های 2011 تا 2013 به این نتیجه رسیده بودند که اسد همان راهی را می رود که قذافی در لیبی رفت. آمریکا به هشدار های مکرر دولت عراق و این واقعیت که ادامه جنگ در سوریه می تواند تعادل قوا در عراق را بر هم زده و به جنگ دیگری در این کشور منجر گردد، توجه نکرد.

به عقیده کاکبرن در چنین وضعیتی کشورهای حوزه خلیج فارس از فرصت استفاده نموده و با هدف تضعیف دولت شیعی در عراق اقدام به حمایت تروریست های داعش در سوریه کردند. نویسنده با بی نتیجه خواندن اقدامات ائتلاف ضدداعش این سوال را مطرح می نماید که آیا امروز شرایط داعش تغییری نموده است؟ وی می افزاید: هر چند داعش امروز دشمنان بیشتری دارد، اما همچنان پا بر جا است. علت این ناکامی این است که حملات هوایی ارتش آمریکا نیازمند حمایت و همکاری نزدیک نیروهای زمینی است، اتفاقی که در کوبانی افتاد. اواسط اکتبر کاخ سفید بر آن شد که اجازه تصرف این شهر و دستیابی به یک پیروزی دیگر را به داعش ندهد.

با وجود این، سیاست های غلط غرب در مقابله با داعش موجب شده است که این گروه تروریستی در میدان نبرد عراق مقاوت نموده و همچنان به جنایاتش ادامه دهد. لازم به ذکر است طی روزهای اخیر ارتش عراق پیشرفت های خوبی در مبارزه با داعش داشته و مناطقی را در استان صلاح الدین از تروریست ها پس گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1099

به "چگونه اشتباه غرب به تقویت تروریسم منجر شد، آمریکا به هشدارها توجه نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه اشتباه غرب به تقویت تروریسم منجر شد، آمریکا به هشدارها توجه نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید