ابراز امیدواری روسیه و چین از برگزاری پیروز دومین ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی

به گزارش بالیو، معاونان وزرای امور خارجه چین و روسیه در جریان نشست شان اظهار امیدواری کردند که دومین ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی که قرار است اواخر فوریه انجام گردد، موفقیت آمیز باشد.

ابراز امیدواری روسیه و چین از برگزاری پیروز دومین ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کونگ شوآنیو، معاون وزیر امور خارجه چین و ایگور مورگولوف، معاون وزیر خارجه روسیه در ملاقاتی در شهر پکن خاطرنشان کردند که دومین نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اواخر فوریه موفقیت آمیز باشد. آنها در عین حال متعهد شدند به اینکه به تلاشها در راستای حل و فصل سیاسی بحران کره شمالی ادامه دهند.

بر اساس اعلام رئیس جمهور آمریکا، ملاقات دوم ترامپ و کیم جونگ اون قرار است در تاریخ 27-28 فوریه در شهر هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای درخصوص ملاقات معاونان وزرای خارجه چین و روسیه توضیح داد: دو طرف تصدیق می نمایند که شرایط در شبه جزیره کره همچنان به سمت گفت وگو و راه چاره صلح آمیز به پیش می رود. دو طرف در عین حال قدردان تلاشهای جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایالات متحده آمریکا به سمت حل مسائل به وسیله گفت وگو بوده و امیدوارند که پیونگ یانگ و واشنگتن به نزدیک تر شدن به یکدیگر ادامه دهند و نگرانی یکدیگر را مد نظر قرار دهند. دو طرف در عین حال از برگزاری موفقیت آمیز دومین نشست رهبران دو کشور نیز حمایت خواهند کرد.

بر طبق این بیانیه، روسیه و چین از گرم شدن یخ روابط میان سئول و پیونگ یانگ و توسعه همکاری صلح آمیز میان آنها استقبال می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 642

به "ابراز امیدواری روسیه و چین از برگزاری پیروز دومین ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری روسیه و چین از برگزاری پیروز دومین ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید