اتحادیه اروپا در شرایط شکننده ای واقع شده است

به گزارش بالیو، رهبران اتحادیه اروپا همزمان با روز اروپا خواهان کوشش های بیشتر برای مبارزه با کرونا در این قاره و پیامدهای مالی ناشی از شیوع این ویروس در اروپا شدند.

اتحادیه اروپا در شرایط شکننده ای واقع شده است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، در روز اروپا روسای سه نهاد مهم اتحادیه اروپا نسبت به تضعیف این اتحادیه به شدت هشدار دادند. شیوع ویروس کرونا و اختلاف نظرها برای حل بحران مالی ناشی از گسترش آن این قاره را در بحران جدی فرو برده است.

اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، چارلز میشل، رئیس شورای این اتحادیه و دیوید ساسولی، رئیس مجلس اروپا، در پیغام مشترکی به مناسبت روز اتحادیه اروپا نوشتند: ما باید برای بهبود زندگی فقیرترین و ضعیف ترین ها در جامعه کوشش بیشتری انجام دهیم.

در پی بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی در کشورهای گوناگون این اتحادیه دوران سختی را پشت سر می گذرانند.

در پیغام رهبران نهادهای اروپایی آمده است: اکنون میلیون ها نفر در پی از دست دادن شغل یا شرکت های خود، با آینده ای نامعلومی روبرو هستند؛ به ویژه جوانان و زنان در این شرایط ناهموار آسیب زیادی متحمل شده اند. به این دلیل موتور مالی اروپا باید دوباره آغاز به کار کند.

فون درلاین، میشل و ساسولی در پیغام خود نوشته اند که اروپا برای خروج از این بحران به تفکر سیاسی جدید و جدایی از گذشته احتیاجمند است. در این پیغام آمده است: ما باید بفهمیم که برای بازسازی، به ایده ها و ابزارهای جدید احتیاج داریم.

همزمان این سیاستمداران اروپایی نسبت به تضعیف اتحادیه اروپا در شرایط بحران کرونا هشدار دادند و نوشتند: اروپا در حال حاضر در شرایط بسیار شکننده قرار گرفته است.

آنها افزودند: فقط یک اروپای قوی می تواند از میراث مشترک این اتحادیه حفاظت کند و بازسازی مالی باید بر توصیه های علمی مبتنی باشد تا اتحادیه اروپا بتواند سالم و راسخ باقی بماند. ما نمی توانیم مبارزه با تغییرات آب و هوایی را کنار بگذاریم و باید بازسازی مالی بر اساس توافق نامه سبز اروپا پیش رود.

بر اساس گزارش دویچه وله، اتحادیه اروپا پیش از بحران کرونا مبارزه با تغییرات آب و هوایی را در کانون سیاست خود قرار داده و با توافق کشورهای عضو، توافقنامه موسوم به معاهده سبز، میلیاردها یورو به این موضوع اختصاص داده بود.

روسای سه نهاد مهم اتحادیه اروپا در پیغام به مناسبت روز اروپا از روبرت شومان، پایه گذار تفکر مالی اروپا یاد کردند. درست 70 سال پیش در چنین روزی وزیر امور خارجه وقت فرانسه پیشنهاد کرد که صنایع زغال سنگ و فولاد آلمان و فرانسه، دو کشور متخاصم در جنگ جهانی دوم، با یکدیگر ادغام شوند. اتحادیه موسوم به اتحادیه صنایع معدن و فولاد هسته اصلی اتحادیه اروپا محسوب می گردد.

سران نهادهای اتحادیه اروپا نوشته اند: چنین کسانی بر این باور بودند که بر ویرانه های باقی مانده از جنگ می توان اروپا و دنیای بهتری ایجاد کرد و اگر ما از این وقایع درس بگیریم و راسخ و محکم پشت ارزش های خود بایستیم، اروپا این بار نیز از قوی تر از گذشته از این بحران بیرون می آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1111

به "اتحادیه اروپا در شرایط شکننده ای واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا در شرایط شکننده ای واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید