اخبار ضد و نقیض از دیدار کری، ظریف و اشتون هفته آینده در عمان

به گزارش بالیو، خبرنگاران اخبار ضد و نقیضی از احتمال دیدار سه جانبه بین وزرای خارجه آمریکا و ایران با سرپرست تیم مذاکره کننده گروه 1+5 منتشر شده است.

اخبار ضد و نقیض از دیدار کری، ظریف و اشتون هفته آینده در عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همان طور که قبلا گزارش شده بود جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای گفت وگو درباره مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 دیدار می نماید.

پایگاه خبری المانیتور گزارش داده قرار است وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره نماینده ارشد هسته ای این کشور به گفت وگوهای کری و اشتون بپیوندد.

خبرنگار این پایگاه خبری ابتدا گزارش داد انتظار می رود محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان هفته آینده نشستی سه جانبه با آقای کری و خانم اشتون در عمان داشته باشد، اما سپس این خبر را حذف کرد. منابع خبری دیگر هنوز در این باره خبری منتشر نکرده اند.

ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل - چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و امریکا- به علاوه آلمان 24 نوامبر 2013 (سوم آذرماه) در شهر ژنو سوئیس به یک توافق هسته ای موقت مهم دست یافتند.

بر اساس این توافق که طرح اقدام مشترک ژنو نامیده می گردد شش کشور نامبرده متعهد شدند در یک دوره 6 ماهه بعضی از تحریم ها علیه ایران را کاهش دهند. در مقابل، ایران نیز پذیرفت تا در طول این مدت بخشی از فعالیت های انرژی هسته ای خود را محدود کند.

ایران در قالب بخشی از این توافق موقت از 20 ژانویه و هم زمان با اجرایی شدن این توافق، غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد. جمهوری اسلامی سپس به رقیق و اکسید کردن ذخایر 196 کیلوگرمی اورانیوم غنی شده 20 درصدی خود پرداخت. ایران و 6 کشور یادشده در ماه ژوئیه در کوشش برای حصول یک توافق هسته ای دائمی توافق کردند مذاکرات خود را تا 24 نوامبر تمدید نمایند.

پیش بینی می گردد دو طرف درباره راه های رسیدن به توافق نهایی بر سر برنامه انرژی هسته ای تهران بحث و گفتگو نمایند. حق ایران برای غنی سازی یکی از موارد مورد اختلاف طرفین است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 321

به "اخبار ضد و نقیض از دیدار کری، ظریف و اشتون هفته آینده در عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار ضد و نقیض از دیدار کری، ظریف و اشتون هفته آینده در عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید