تور فرانسه: ادامه تنش پاریس با لندن و واشنگتن؛ نشست وزیران دفاع فرانسه و انگلیس لغو شد

به گزارش بالیو، در ادامه تنش میان پاریس با لندن و واشنگتن به علت توافق اخیر این دو کشور با استرالیا، فرانسه نشست وزیران دفاع این کشور با انگلیس را لغو کرد.

تور فرانسه: ادامه تنش پاریس با لندن و واشنگتن؛ نشست وزیران دفاع فرانسه و انگلیس لغو شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نشست وزیران دفاع انگلیس و فرانسه که قرار بود طی هفته جاری برگزار گردد لغو شد.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس قرار بود نشست دو روزه دوجانبه ای با فلورنس پارلی همتای فرانسوی خود در لندن داشته باشد اما این ملاقات به علت تنش اخیر در روابط پاریس با لندن و واشنگتن به علت قرارداد زیردریایی هسته ای با استرالیا لغو شد.

پیتر ریکت مشاور سابق امنیت ملی انگلیس با تایید این خبر گفت که این نشست به تعویق افتاده است.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا بامداد روز پنجشنبه یک توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند. برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه عظیم این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی های اتمی یاری خواهد شد.

پس از امضا شدن این توافق، استرالیا اظهار داشت که توافق 90 میلیارد دلاری زیردریایی با فرانسه را فسخ خواهد نمود.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه در واکنش به این قرار داد گفته بود: این واقعاً خنجر از پشت است. ما با استرالیا رابطه مبتنی اعتماد برقرار نموده ایم. این اعتماد تضعیف شده است. و امروز من از فسخ این قرارداد عصبانی هستم.

بعضی رسانه ها و تحلیلگران، هدف اصلی و پنهان از تشکیل این معاهده را تقابل با نفوذ روزافزون چین در شرق آسیا و دیگر منطقه ها دنیا دانسته اند.

سفیر فرانسه در استرالیا توافق نظامی واشنگتن-لندن-کانبرا را خیانت و اشتباهی عظیم توصیف کرد و گفت، مقامات ارشد فرانسوی پس از اعلام رسانه ها از لغو قرارداد زیردریایی اتمی با استرالیا آگاه شدند.

فرانسه بعلاوه در اعتراض به این اقدام استرالیا و توافقش با آمریکا و انگلیس، سفیرانش را از کانبرار و واشنگتن برای مشورت فراخواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1930

به "تور فرانسه: ادامه تنش پاریس با لندن و واشنگتن؛ نشست وزیران دفاع فرانسه و انگلیس لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: ادامه تنش پاریس با لندن و واشنگتن؛ نشست وزیران دفاع فرانسه و انگلیس لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید