اشتباه دریافت ایدز با سرماخوردگی

به گزارش بالیو، یک پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: در بیماری ایدز بعد از اینکه یک تا 2 هفته از دوران بیماری افراد گذشت، بیماری وارد یک فاز نهفته ای می گردد که ممکن است 10 تا 15 سال مریض هیچ علامتی نداشته باشد.

اشتباه دریافت ایدز با سرماخوردگی

به گزارش خبرنگاران، دکتر سارا افضل زاده، فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به علائم انواع عفونت های ویروسی گفت: بیماری HIV مراحل مختلفی دارد اما در مراحل اولیه بیمار هیچ علائمی که نشان دهد به بیماری ایدز مبتلا شده است، ندارد.

وی اضافه نمود: در برخی از افراد مبتلا به بیماری HIV معمولا این بیماران علائمی مانند سرماخوردگی، گلودرد و حتی ایجاد قارچ های پوستی ممکن داشته باشند که البته این علائم در همه افراد مبتلا به این بیماری شایع نیست.

این پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی توضیح داد: گاهی بیماری HIV ممکن است با یک گلود درد و سرماخوردگی بسیار ساده اشتباه گرفته گردد.

دکتر افضل زاده گفت: در بیماری ایدز بعد از اینکه یک تا 2 هفته از دوران بیماری افراد گذشت، بیماری وارد یک فاز نهفته ای می گردد که ممکن است 10 تا 15 سال مریض هیچ علامتی نداشته باشد.

وی ادامه داد: زمانی که بیماری HIV دوران خود را طی کرد فرد می تواند هر گونه علائمی از بیماری داشته باشد.

این پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: فرد می تواند مبتلا به عفونت های فرصت طلب گردد و یا دچار کاهش وزن شدید، لاغری، بیماری های پوستی و بیماری های مغزی گردد.

دکتر افضل زاده بیان نمود: معمولا بیماری ایدز بسیاری از نقاط بدن را درگیر می نماید. معمولا تا زمانی که بیماری کاملا بروز پیدا کند بین 10 تا 15 سال زمان طی می گردد و در این مدت هم ممکن است فرد هیچ علامت خاصی نداشته باشد.

وی مطرح کرد: بیماری هپاتیت Bو C نیز مانند بیماری HIV علامت خاصی ندارند اما در مراحل آخر، بیماری علامت دار می گردد و کبد فرد از بین می رود و حتی محتمل است که فرد مبتلا به سرطان شده باشد.

این پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: اگر فرد مبتلا به سیروز کبد باشد ممکن است شکم وی آب بیاورد و شکم وی عظیم گردد. همچنین فرد می تواند دچار کاهش اشتها و یا تغییر رنگ پوست گردد.

دکتر افضل زاده اعلام کرد: ممکن است بیمار مدت ها مبتلا به بیماری هایی مانند ایدز و هپاتیت باشد اما علامتی خاصی نداشته باشد و زمانی بیماری علامت دار گردد که بسیار دیر شده است.

منبع: طبنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1747

به "اشتباه دریافت ایدز با سرماخوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباه دریافت ایدز با سرماخوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید