تور فرانسه ارزان: الجزائر آسمان خود را بر روی هواپیماهای فرانسه می بندد

به گزارش بالیو، منابعی در الجزائر اعلام کردند که این کشور در ادامه تنش خود با فرانسه، آسمان خود را بر روی هواپیماهای نظامی این کشور می بندد.

تور فرانسه ارزان: الجزائر آسمان خود را بر روی هواپیماهای فرانسه می بندد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روز بعد از احضار سفیر فرانسه به وزارت خارجه الجزائر از این کشور خبر می رسد که تنش بین دو کشور رو به افزایش است.

شبکه الجزیره قطر امروز یکشنبه به نقل از منابعی گزارش داد که الجزیره، مرکز الجزائر حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای نظامی فرانسه که در داخل ساحل آفریقا مأموریت خود را انجام می دهند، می بندد.

شب گذشته دفتر ریاست جمهوری الجزایر با صدور بیانیه ای بیان کرد که شنبه سفیر خود در پاریس را برای مشورت فراخواند و بعدا در این خصوص بیانیه ای را صادر خواهد نمود .

چند روز پیش هم، وزارت خارجه الجزایر در اعتراض به اقدام فرانسه مبنی بر کاهش صدور ویزا برای شهروندان الجزایری، سفیر فرانسه را احضار و اعتراض رسمی الجزایر را به وی ابلاغ کرد .

مدیر کل وزارت خارجه الجزایر خطاب به سفیر فرانسه بیان کرد که این اقدام فرانسه تصمیمی یکجانبه است و پیامدهایی منفی برای آزادی عمل شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه دارد. دولت فرانسه اخیرا از کاهش صدور ویزا برای شهروندان بعضی از کشورها از جمله الجزایر، مراکش و تونس اطلاع داد .

ریاست جمهوری این کشور امروز بیان کرد که فراخوندن سفیر در واکنش به اظهارات ماکرون و تشکیک وی در مسئله وجود ملت الجزائر قبل از استعمار فرانسه در این کشور آفریقایی بود.

ریاست جمهوری الجزائر گفت که این اظهارات رئیس جمهور فرانسه، غیرمسئولانه بوده و حمله غیرقابل قبول به حافظه میلیون ها الجزائری است.

دولت و مردم الجزائر بارها از فرانسه خواسته که بابت اشغال این کشور در قرن گذشته و کشتار نزدیک به یک میلیون نفر عذرخواهی نموده و آن را به اسم قتل عام به رسمیت بشناسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1951

به "تور فرانسه ارزان: الجزائر آسمان خود را بر روی هواپیماهای فرانسه می بندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: الجزائر آسمان خود را بر روی هواپیماهای فرانسه می بندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید