اگر اروپا تعهدات خود را انجام ندهد، گام سوم را روز پنجشنبه برمی داریم

به گزارش بالیو، وزیر امورخارجه گفت: چنانچه اروپایی ها تا روز پنجشنبه اقدامات لازم را انجام ندهند، نامه ای به اروپا می نویسیم و گام سوم را بر می داریم.

اگر اروپا تعهدات خود را انجام ندهد، گام سوم را روز پنجشنبه برمی داریم

برای رزرو قطار اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: مذاکرات ما با اروپا ادامه دارد، ضمن اینکه درباره گام سوم اقداماتی اجرا شده و در مراحل آخر تصمیم گیری هستیم.

او اضافه نمود: چنانچه اروپایی ها تا روز پنجشنبه اقدامات لازم را انجام ندهند، بر اساس تصمیمی که در 18 اردیبهشت ابلاغ شد، نامه ای به اروپا می نویسیم و گام سوم را بر می داریم.

:

آقای ظریف با اشاره به مصداق های گام سوم ایران، گفت: پیشنهاد های دولت درباره این گام معین است و اگر تصمیم قطعی گرفته گردد، رسما اعلام می کنیم.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی میز مذاکره را ترک نمی کند و همواره برای اجرای برجام آمادگی داریم و اگر اروپایی ها به تعهدات خود عمل نمایند، ما نیز تعهداتمان را از سر می گیریم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه تمام اقدامات ما در قالب قانون و بند 36 برجام است، توضیح داد: گفت وگو ها را چه مذاکرات و گفت وگو هایی بنده در فرانسه و چه گفت وگو های آقای عراقچی درمورد چگونگی اقدام اروپا ادامه می دهیم، و اگر اروپا تعهدات خود را انجام ندهد، گام سوم را برمی داریم و همانطور که رئیس جمهور در نامه خود نوشتند، هنوز امکان بازگشت ما در صورت اقدام مناسب اروپایی ها وجود دارد.

او با اشاره به مهمترین مسائلی که امروز در کمیسیون امنیت به آن پرداخته شد، گفت: مهمترین محور های امروز کمیسیون امنیت، گزارشی بود که بنده از سفرهایم به اروپا، چین و سفر امروزم به روسیه ارائه دادم و ادامه دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی را توضیح داده و سوال نمایندگان را پاسخ دادم.

اروپا تقریبا تمام روابط تجاری خود را با ما قطع نموده است

آقای ظریف با اشاره به اجرای سازوکار اقتصادی اینستکس، گفت: اینستکس مقدمه ای برای اجرای تعهدات اروپا است که چین و روسیه 11 تعهد خود را انجام داده اند و البته ما آنها را در کنار اروپا قرار نمی دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه نمود: اروپا تقریبا تمام روابط تجاری خود را با ما قطع نموده است، بنابراین اینستکس مقدمه ای برای اجرای تعهدات اروپایی هاست، ما حرف های متفاوتی از اروپا شنیده ایم، اما به دنبال اجرای تعهدات واقعی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 331

به "اگر اروپا تعهدات خود را انجام ندهد، گام سوم را روز پنجشنبه برمی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر اروپا تعهدات خود را انجام ندهد، گام سوم را روز پنجشنبه برمی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید