آنالیز کلاف سردرگم استقلال و گابریل پین، مشاور فرهاد مجیدی بالاخره به ایران می آید؟

به گزارش بالیو، مدت هاست فرهاد مجیدی سرمربی استقلال کوشش می نماید تا یک مشاور ایتالیایی را به ایران بیاورد، اما هنوز پیروز به این کار نشده است.

آنالیز کلاف سردرگم استقلال و گابریل پین، مشاور فرهاد مجیدی بالاخره به ایران می آید؟

گروه ورزشی خبرنگاران، پس از اینکه فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت بیش از 6 میلیون یورو به مارک ویلموتس محکوم شد، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند که ورود مربیان و بازیکنان خارجی را به فوتبال ایران ممنوع است.

این اتفاق پیش از آغاز لیگ برتر بیستم و با توجه به پرونده های متعدد بدهی باشگاه های ایرانی به بازیکنان و مربیان خارجی در فیفا افتاد. در واقع سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ورود مربی و بازیکنان خارجی جدید به لیگ ایران را ممنوع کردند تا دیگر مربی و بازیکن جدید وارد لیگ ایران نگردد تا باشگاهها بیش از بدهکار نشوند.

این اتفاق فعلا بحث همکاری سرمربی استقلال با مشاور ایتالیایی اش را تحت تاثیر قرار داده است و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به باشگاه استقلال اعلام نموده اند که امکان حضور دستیار یا مشاور ایتالیایی با استقلال وجود ندارد.

همه می دانند که فرهاد مجیدی بعد از جدایی فراز کمالوند و حضور او در سایپا تصمیم گرفت تا یک مشاور ایتالیایی را به ایران بیاورد اما با توجه به قانون منع ورود مربی و بازیکن خارجی به ایران، گابریل پین ایتالیایی برای حضور در ایران و استقلال با مسائل زیادی روبرو شده است.

شنیده شده مجیدی از باشگاه درخواست نموده تا مدت زمان قرارداد دستیار سابق چزاره پراندلی با استقلال تا خاتمه لیگ بیست و یکم باشد اما احمد مددی مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید دارد اگر موضوع حضور مشاور یا دستیار ایتالیایی، قابل حل باشد که قابل حل به نظر نمی رسد، قرارداد پین تا خاتمه لیگ بیستم تنظیم گردد و بعد از آن در صورتی که شرایط حضور خارجی برای حضور در فوتبال ایران تسهیل گردد، استقلال به همکاری اش با این مربی ادامه دهد. فرهاد مجیدی از این ماجرا ناراحت بود و در پست اینستاگرامی اش به این اتفاق ها انتقاد داشت.

البته منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، چندی پیش خاطرنشان کرد: طبق مصوبه رسمی و تصمیم اتخاذ شده، از فصل آینده، اگر باشگاهی بخواهد از بازیکن و مربی خارجی استفاده کند، باید ده درصد از حق الزحمه مندرج در قرارداد بازیکن را در صندوقی بگذارد که زیر نظر فدراسیون برای آموزشگاه های فوتبال و استعدادیابی با اولویت مناطق کم برخوردار هزینه گردد. پس 10 درصد کل هزینه ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی باید صرف تیم های پایه، آموزشگاه و آموزش در فوتبال گردد. در هر حال حضور دستیار یا مشاور ایتالیایی فرهاد مجیدی به مشکل خورده و باید دید در نهایت گابریل پین، می تواند با استقلال قرارداد امضا کند یا نه.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1813

به "آنالیز کلاف سردرگم استقلال و گابریل پین، مشاور فرهاد مجیدی بالاخره به ایران می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز کلاف سردرگم استقلال و گابریل پین، مشاور فرهاد مجیدی بالاخره به ایران می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید