برش های دقیق و سریع با دستگاه وایرکات غیر فلزات

به گزارش بالیو، به کارگیری دانشی که در سال های تحصیل در دانشگاه می آموزیم و همراه سازی آن با کمی خلاقیت و پشتکار اتفاقی است که اگر رخ بدهد می تواند از ما فردی موثر در زمینه تحصیلی مان بسازد.

برش های دقیق و سریع با دستگاه وایرکات غیر فلزات

به ویژه در رشته های فنی و مهندسی که به شکلی کاملا مستقیم در تولید و صنعت کشور نقش دارند و می توانند با اندکی نوآوری کشور را از ورود کالاهای خارجی بی نیاز کنند و برای بسکمک از جوانان شغل ایجاد کنند.

فرید ملک احمدی مدیرعامل شرکت خلاق و نوآور بکر اندیش پایدار فناور کارآفرینی است که مهندسی مکانیک خوانده و دوره کارآموزی خود را در صنایع مرتبط با سازه های فلزی گذرانده است. پس از آن وارد صنایع مختلفی مثل نفت و گاز و دریا شده و تجربه های زیادی در این حوزه ها کسب کرده است.

او در تمام این سال ها به دنبال شناسایی نیاز روز کشور بوده است. در این مدت به ساخت ابزارهای مختلف صنعتی در کارگاه کوچکش مشغول بوده تا این که با پیشینه فعالیت های صنعتی اش متوجه نیاز جدی صنایع به دستگاه های برش دقیق برای ساخت قطعات غیر فلزی مانند انواع چوب، پلاستیک، لاستیک، کامپوزیت و... می شود و مدت زمان زیادی را صرف تهیه دستگاه وایرکات می کند. دستگاهی که برای برش قطعات غیر فلزی به کار می رود و دقت و کیفیت کارش در صنعت بسیار مورد نیاز است.

چرا برشکاری دقیق در صنعت اهمیت زیادی دارد؟

به طور کلی برای تولید قطعات و تجهیزات به انجام فرآیندهای مختلفی نیاز است که از آن جمله می توان به فرآیند برش اشاره کرد، برش یکی از اولین مراحل تولید محصول در صنعت است که مواد اولیه را برای عملیات مختلف و در نهایت محصول نهایی آماده می کند.

در این راستا روش های مختلفی از جمله برش هوا گاز، برش لیزر، برش آب، برش با دستگاه فرز، برش اره و ... مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به معایب و محدودیت هایی که دارد نیاز به روشی جدید ایجاد می کنند.

کارشناسان شرکت بکراندیش پس از بررسی های علمی و فنی و مطالعات بازارهای داخلی و خارجی روش نوینی را برای برشکاری مواد غیرفلزی ابداع کردند که در آن با استفاده از سیم برش مخصوص بدون جریان الکتریکی و حرارت، کنترل دستگاه با کامپیوتر(CNC) انجام و انواع قطعات غیرفلزی طبق نقشه به صورت دقیق برشکاری می شود.

دستگاه های وایرکات برای برش دقیق قطعاتی از جنس چوب، کامپوزیت، پلاستیک و مواد معدنی به کار می رود.

چالش های تولید محصولات صنعتی

مدیرعامل شرکت بکراندیش پایدار می گوید: چالش های کارآفرینی بسیار زیاد است اما یکی از بزرگ ترین معضلات استارت آپ ها معمولا مسأله اعتمادنکردن سرمایه گذاران است که در گام های اولیه مسائل زیادی ایجاد می کند.ما هم در اوایل راه در تأمین سرمایه دچار مشکل بودیم و سعی کردیم با دریافت وام کار را پیش ببریم. 10 سال است برای ارتقای کارمان و ماندن در مسیری که انتخاب کردیم تلاش می کنیم، سختی های فراوانی را از سر گذراندیم ولی سعی کردیم برای علاقه و انگیزه ای که داریم باز هم با موانع تولید بجنگیم. واقعیت این است حمایت از چنین ایده هایی می تواند در خودکفایی ایران و جلوگیری از خروج ارز از کشور بسیار تاثیرگذار باشد اما متاسفانه حمایت های لازم را هنوز دریافت نکرده ایم.

ملک احمدی همچنین تصریح می کند: البته وجود پارک های علم و فناوری در کشور و توجهی که به استارت آپ ها دارند مغتنم است و برای ما هم خیلی کمک کننده بوده است. اما نیاز به حمایت های بیشتر از کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی همچنان احساس می شود.

مزیت های استفاده از دستگاه وایرکات غیرفلزات

صرفه جویی در زمان و انرژی

برش با روش های سنتی معمولا انرژی بسیار زیادی مصرف می کند و در بعضی موارد نتیجه نهایی اصلا با کیفیت و قابل قبول نیست در حالی که با روش برش سیمی و استفاده از دستگاه های جدید، خیلی سریع و بدون اتلاف وقت می شود قطعات غیرفلزی را برش داد.

دقت بالا و کاهش ضایعات

با افزایش دقت در برش، محصول نهایی کیفیت بالاتری خواهد داشت و از طرفی ضایعات هم کاهش پیدا می کند و این باز هم نوعی صرفه جویی در مواد اولیه به حساب می آید.

کاهش هزینه

به دلیل استفاده دقیق از مواد اولیه و کمترشدن برش های اضافه، هزینه تمام شده کارها نیز پایین می آید. ضمن این که دستگاه وایرکات غیرفلزات حدود یک سوم ارزان تر از نمونه های خارجی است که با تکنیک های مختلف دیگر کار می کنند.

اشتغال زایی

استفاده از دستگاه های برش سیمی در کارگاه ها و شرکت ها می تواند نیاز به نمونه های خارجی آماده یا دستگاه های غیرایرانی را کاهش دهد و برای جوانان ایرانی اشتغالزایی به همراه داشته باشد.

انعطاف پذیری بنا به سفارش ها

ابعاد دستگاه بنا به سفارش کسب و کارها قابل تغییر است. عرض دستگاه در حال عادی بین دو تا سه متر است و برای نمونه های کوچک تر هم ارائه می شود. طول دستگاه هم بین دو تا شش متر قابل تغییر است.

کاربری در انواع صنایع

دستگاه های وایرکات غیرفلزات قابل استفاده در صنایع نظامی، نفت و گاز، پتروشیمی، دریایی و فولاد

است.

راه های ارتباطی با بکر اندیش پایدار

وبسایت: bap-co.ir

اینستاگرام: bekr-andishe-paydar

تلفن تماس:

03133931165

09136805373

آدرس: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، ساختمان ابوریحان، پلاک 251

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1771

به "برش های دقیق و سریع با دستگاه وایرکات غیر فلزات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برش های دقیق و سریع با دستگاه وایرکات غیر فلزات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید