تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و امارات تا انتها 1400 محقق می گردد

به گزارش بالیو، رئیس اتاق مشترک ایران و امارات در آیین رونمایی از کتاب راهنمای تجارت و کسب وکار امارات متحده عربی، تجارت ایران و امارات را حدود 15 میلیارد دلار برآورد کرد که هر دو طرف به دنبال افزایش سطح تجارت تا 30 میلیارد دلار در سال 2025 هستند.

تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و امارات تا انتها 1400 محقق می گردد

فرشید فرزانگان، با بیان اینکه طلا، الماس و فلزاتی مانند آلمینیوم، مس و استیل از بزرگترین تجارت های امارات محسوب می گردد، توضیح داد: طبق پیش بینی ها تا انتها سال 1400 سطح مناسبات بین دو کشور به 20 میلیارد دلار خواهد رسید. ایران همیشه یکی از اصلی ترین تامین کنندگان مواد اولیه فلزی امارات بوده است هرچند این بخش از تجارت ایران با شروع تحریم ها افت چشمگیری پیدا کرد.

این فعال مالی با بیان این مطلب که صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به امارات کمترین آسیب را از تحریم و شیوع ویروس کرونا دید، تاکید نمود: در ارتباط با این کشور همیشه موضوع سرما یه گذاری و سرمایه پذیری مطرح بوده اما در این سال ها به دلیل بالا رفتن ریسک سرمایه پذیری در ایران نتوانستیم فعالیت مشترکی بیم دو کشور تعریف کنیم.

او اعلام نمود: با توجه به برگزاری نمایشگاه اکسپو در دبی با برنامه ریزی های مناسب می توانیم شرایط را برای تسهیل تجارت با این کشور فراهم کنیم.

این فعال مالی درباره کتاب راهنمای تجارت و کسب وکار امارات متحده عربی توضیح داد: فقدان اطلاعات، مهمترین چالش تجارت با این کشور برای فعالان مالی بوده و به همین دلیل اتاق مشترک ایران و امارات تصمیم به انتشار اطلس جامعی در زمینه تجارت دو کشور گرفت.

او اضافه کرد: امارات اولین شریک تجاری ایران در واردات و سومین شریک صادراتی ایران است که نشان می دهد بسیاری از شرکت های ایرانی تجارت با امارات را در دستور کار قرار داده اند.

فرزانگان تاکید نمود: در دهه پیش رو اگر تولیدکنندگان و تجار به ابزار آمار و اطلاعات مجهز نباشند در این دنیای رقابتی با ضرب آهنگ سریع نمی توانند روابط خود را گسترش دهند و این این کتاب پاسخ بسیاری از مسائل تجار را در خود جای داده است.

او با بیان اینکه امارات 260 میلیارد دلار واردات در سال دارد و به عنوان قطب توزیع کالا در منطقه شناخته می گردد، مطرح کرد: در صورتی که بتوانیم با سه کشور امارات، روسیه و ترکیه تجارت خود را گسترش دهیم ظرفیت صادراتی ایران رشد قابل توجهی را خواهد داشت.

در این نشست، اتاق ایران و امارات تفاهم نامه های همکاری با مرکز شتابدهی صادرات و مرکز آموزش بازرگانی امضا کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1814

به "تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و امارات تا انتها 1400 محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت 20 میلیارد دلاری ایران و امارات تا انتها 1400 محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید