خبرنگاران ایجاد محدودیت ها دلیل بر ناتوانی دولت در پاسخگویی نیست

به گزارش بالیو، تهران - خبرنگاران - فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه ایجاد محدودیت ها دلیل بر ناتوانی دولت در پاسخگویی به نیاز مردم نیست، گفت: باید صرفه جویی در دستور کار قرار دهیم و به عنوان مجریان قانون، موظفیم برای افرادی که منابع انرژی را بی رویه استفاده می کنند، محدودیت ایجاد کنیم.

خبرنگاران ایجاد محدودیت ها دلیل بر ناتوانی دولت در پاسخگویی نیست

به گزارش خبرنگاران، مهدی حیدری روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند با اشاره به ایام فصل زمستان و آمادگی بیش از پیش ستاد مدیریت بحران شهرستان، گفت: با توجه به بارشهای سنگین در این مدت، عملکرد برخی دستگاهها مورد ارزیابی قرار گرفت که این ارزیابی ها می تواند موجب رفع نواقص و هماهنگی بیشتر بین اعضا شود.

وی با بیان اینکه نیروهای خدمات رسان در حوزه بحران شهرداری باید نسبت به وظایف خود کاملا مسلط بوده و در حداقل زمان اقدام کنند، افزود: شهر دماوند وسیع ترین حوزه خدمات را داراست و شهرداری دماوند با تقسیم بندی شهر، در دومین بارش نزولات آسمانی حضور پررنگی داشت که این کارنامه قبولی را می توان ارتقا بخشید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهر رودهن با توجه به شیب کوچه ها، انتظارات قدری با سطح عملکرد متفاوت است، گفت: یکی از موضوعات مهم، اولویت بندی در پاکسازی خیابان های اصلی و محوری در هر شهر است؛ شهرداری ها باید نقاط بحران ساز در هر شهر را شناسایی کنند.

فرماندار دماوند به اولویت پاکسازی مسیرهای روستایی در کنار مسیرهای اصلی تاکید کرد و افزود: تامین رفاه و سلامت جان مردم برای ما مهم است؛ دور افتاده ترین روستا در شهرستان، با مرکز شهر دماوند هیچ تفاوتی ندارد و باید مسئولیت خدمات رسانی به درستی صورت گیرد.

فرماندار دماوند بیان داشت: روستاهای شهرستان پراکنده اند بطوری که نیمی از جمعیت ما در روستاها هستند و 45 روستای پویا در شهرستان دماوند وجود دارد که نمیتوان نسخه واحد استانی در خصوص خدمات رسانی به آنها داشته باشیم.

برق کارخانه های دماوند بصورت زوج و فرد به مدت 4ساعت قطع می شود

این مقام مسئول در خصوص موضوع خاموشی ها نیز گفت: اداره برق همکاری لازم را درخصوص نقاط حادثه خیزبه تشخیص راهداری داشته باشد؛ با توجه به اعلام شرکت برق، فعالیت گروههای صنعتی به دو گروه تشکیل شده و برق کارخانجات به صورت روزهای زوج و فرد از ساعت 15 تا 19 قطع خواهد شد و از این رو کارگاههای تولیدی و کارخانجات باید فعالیت خود را بر این اساس تطبیق دهند.

حیدری با اشاره به اینکه دستگاه های خدمات رسان تا پایان زمستان در حالت آماده باش قرار گیرند، گفت: ادارات و مجموعه های عمومی بایدصرفه جویی را مدنظر قرار دهند تامردم دچار چالش نشوند، اما وجود منابع گازی دلیلی بر استفاده بی رویه نیست.

وی شرح داد: بسیاری از ویلاها اقدام به گازکشی در آلاچیق ها کرده وبه استفاده بی رویه می پردازند، در این راستاضمن بازدید شرکت گاز، باید شهروندان نیز ما را یاری دهند.

آمادگی شهرداری دماوند در زمان بارش برف

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد این نهاد با همکاری اداره راه در دو بارش اخیر برف دماوند، گفت: در راستای خدمات رسانی در زمان بارش برف شهر دماوند را به سه منطقه مشاء، مرکز شهر و گیلاوند تقسیم کردیم.

وی با بیان اینکه تمامی امکانات خودرویی و نیروی انسانی در ستاد برف روبی شهرداری همواره در آماده باش هستند، افزود: میزان نمک مصرف شده در راستای پاکسازی معابر از ابتدای فصل بارش تا پایان دی ماه، دو هزار و 400 تن نمک فله و 180 تن نمک کیسه مصرف شده است و در حال حاضر 480 تن نمک فله موجود می باشد.

صفری افزود: 96 نیرو با احتساب نیروهای پشتیبان در این 3منطقه در حال فعالیت هستند و پس از بارش نیز 47 نیرو بحث تکان دهی درختان سطح شهر را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه در راستای پاکسازی برخی از کوچه ها نیازمند تراکتور هستیم، گفت: بر همین اساس دو دستگاه تراکتور اجاره کردیم و در بحث ذخیره نمک نیز به میزان لازم تهیه شده تا با مشکل روبرو نشویم.

شهردار دماوند با تاکید بر اینکه سعی می کنیم با برنامه ریزی پیش برویم اعلام نمود: اگر بتوانیم دو دستگاه نمک پاش مکانیزه دیگر نیز به ناوگان خودرویی اضافه کنیم یک قدم قوی در خدمات رسانی سریع برمی داریم.

همچنین محسن زمانی، رئیس اداره گاز دماوند با اشاره به مسائل مربوط به قطعی های اخیر گاز گفت: این مشکل شهرستانی نبوده و با اقداماتی که انجام شد، آمادگی کامل را داریم که در صورت بروز حوادث کمبودها را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه مصرف گاز مشترکین 15درصد افزایش یافته است، افزود: دمای معتدل ادارات باید از 18 تا 21 درجه باشد؛ قسمت عمده ای از هدر رفت گاز در ادارات است که تقاضا داریم در مصرف گاز صرفه جویی کرده و خارج از ساعات اداری، صرفا محل مورد نیاز گرم شود.

زمانی تاکید کرد: گاز هیچ کدام از ادارات را قطع نکردیم و صرفا بازرسی به صورت روزانه صورت می گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1577

به "خبرنگاران ایجاد محدودیت ها دلیل بر ناتوانی دولت در پاسخگویی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایجاد محدودیت ها دلیل بر ناتوانی دولت در پاسخگویی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید