خبرنگاران روسیه: محتمل است دور جدید مذاکرات برجام طولانی باشد

به گزارش بالیو، لندن - خبرنگاران - رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام از احتمال طولانی شدن دوجدید مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته ای ایران اطلاع داد.

خبرنگاران روسیه: محتمل است دور جدید مذاکرات برجام طولانی باشد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین روز دوشنبه در توئیتی نوشت: نشست آینده کمیسیون مشترک برجام 27 آوریل در وین برگزار می گردد. شرکت کنندگان به مذاکره درباره احیای توافق هسته ای از جمله درقالب سه کارگروه ادامه می دهند.

وی با این حال توضیح داد که احتمال طولانی شدن گفت وگوها نسبت به دور قبل، بعید نیست.

اتحادیه اروپا پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام نمود که نشست آینده کمیسیون مشترک برجام فردا (سه شنبه) به صورت حضوری در وین از سر گرفته می گردد.

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت های امور خارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک، ساعت 10 به وقت اروپای مرکزی برگزار خواهد شد.

ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا شرکت کنندگان قرار است به رایزنی ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر عهده خواهد داشت. این هیات امروز راهی وین شده است.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام که 31 فروردین ماه در وین خاتمه یافت، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای)، این هفته یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفت وگو در مورد ترتیبات عملی مورد احتیاج برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام ایجاد گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1773

به "خبرنگاران روسیه: محتمل است دور جدید مذاکرات برجام طولانی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: محتمل است دور جدید مذاکرات برجام طولانی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید