خبرنگاران مشاور وزیر بهداشت: بعضی استان ها خطرات کرونا را جدی نگرفته اند

به گزارش بالیو، آبادان - خبرنگاران - رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا و مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعضی از استان ها در رفتارهایی مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات و سخت گیری محافظتی در مقابل کرونا بی ملاحظه هستند.

خبرنگاران مشاور وزیر بهداشت: بعضی استان ها خطرات کرونا را جدی نگرفته اند

به گزارش خبرنگاران حمید سوری روز پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان شادگان اعلام کرد: متاسفانه بعضی شهرستان های خوزستان به ویژه شادگان در شرایط نامناسب کرونا قرار دارند و شرایط در این شهرستان فاجعه آفرین شده است.

وی اضافه نمود: ادامه فرایند رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در بعضی استان ها موجب خواهد شد به پیک های بعدی این بیماری منحوس در کشور وارد شویم.

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا کشور گفت: برای رهایی از این اپیدمی باید مراقبت کشوری صورت گیرد در غیر اینصورت بیماری با فرایند صعودی جدی تری کشور را فرا خواهد گرفت.

سوری اعلام کرد: هنوز در جهت کنترل اپیدمی کرونا هستیم ولی وقتی می توان گفت بیماری کنترل شده که حداقل 2 هفته نوسانات معنی دار در بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید به تغییر رنگ کرونایی شهرها دل خوش کنیم، گفت: رنگ شهرها نباید مبنا برای قضاوت و تصمیم گیری در خصوص محدودیت های کرونایی باشد و مردم باید تا ریشه کن شدن این بیماری رفتارهای خود را کنترل نمایند.

سوری گفت: شرایط اپیدمی کرونا در کشور نگران نماینده است و مردم باید با رفتارهای خود یاری نمایند تا سلامتی به جامعه بازگردد.

سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این نشست گفت: همه امکانات و تجهیزات دستگاه های اجرایی این شهرستان در اختیار ستاد مبارزه با کرونا و متولیان خط مقدم پیشگیری از ویروس کرونا قرار گرفته است.

امید صبری پور اضافه نمود: همه دستگاه های اجرایی نسبت به تامین نیروی انسانی، امکانات، خودرو و تجهیزات مورد احتیاج ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا و آمار افزایشی مبتلایان در شهرستان شادگان، باید امکانات و تجهیزات هلال احمر این شهرستان تقویت گردد.

وی اعلام کرد: خودروهای امدادی شهرستان از روز آدینه 24 بهمن در چند نوبت در سطح شهر شادگان ضمن اعلام خطر و تبعات شیوع کرونا، هشدارهای لازم را به شهفرایندان به وسیله بلندگو گوشزد خواهند کرد.

صبری پور گفت: باید کوشش کرد با پیشگیری و مقابله همگانی و با یاری مردم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری، و زنجیره انتقال این ویروس قطع گردد تا از این شرایط به سلامتی عبور کنیم.

شادگان در جنوب خوزستان قرار گرفته است و در روزهای اخیر آمار مبتلایان و افراد بستری ناشی از کرونا در این شهرستان افزایش یافته است.

هم اکنون چهار شهرستان اهواز، رامهرمز و کارون در خوزستان در شرایط نارنجی کرونا هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1613

به "خبرنگاران مشاور وزیر بهداشت: بعضی استان ها خطرات کرونا را جدی نگرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور وزیر بهداشت: بعضی استان ها خطرات کرونا را جدی نگرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید