خرید میکروفن از صوتیران

به گزارش بالیو، میکروفن یکی از مهم ترین تجهیزات برای ضبط خانگی، ضبط استودیو و یا ساخت استودیو است. پس اگر تصمیم گرفتید به ضبط وکال و انواع سازها بپردازید، باید در اولین مرحله یک میکروفن با کیفیت تهیه کنید.

خرید میکروفن از صوتیران

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام صوتیران، میکروفن یکی از مهم ترین تجهیزات برای ضبط خانگی، ضبط استودیو و یا ساخت استودیو است. پس اگر تصمیم گرفتید به ضبط وکال و انواع سازها بپردازید، باید در اولین مرحله یک میکروفن با کیفیت تهیه کنید.

اما خرید میکروفن چگونه است و در راهنمای خرید میکروفن باید به چه ویژگی هایی توجه کنید؟ از آنجا که در بازار میکروفن های مختلفی وجود دارد و نحوه استفاده هر کدام متفاوت است؛ مطمئنا هنگام خرید دچار سردرگمی می شوید و نمی دانید کدام مدل برای زمینه کاری شما مناسب تر است.

در این مطلب سعی کردیم راهنمای خرید میکروفن را در اختیار شما قرار دهیم و نکاتی که باید هنگام خرید میکروفن به ذهن بسپارید را به شما شرح دهیم.

در اولین مرحله، نحوه استفاده از میکروفن را بدانید.

اول از همه باید نحوه استفاده از میکروفن را بدانید و کاملاً متوجه شوید میکروفن چه وظیفه ای را هنگام ضبط صدا برای شما انجام می دهد. هنگامی که شما در مقابل میکروفن قرار می گیرید و به ضبط صدا می پردازید، وظیفه میکروفن دریافت امواج صوتی و تبدیل آن به سیگنال های الکتریکی است تا شما بتوانید پردازش و تغییرات لازم را بر روی سیگنال های الکتریکی ایجاد کنید.

برای خرید میکروفن و انتخاب نوع آن، باید تعیین کنید در چه زمینه ای قرار است به ضبط صدا بپردازید. اگر قرار است به ضبط وکال بپردازید باید میکروفن مخصوص به این کار را تهیه کنید. اما زمانی که می خواهید صدای ساز را ضبط کنید انتخاب میکروفن مورد نظرتان مطمنئا باید با مدل مناسب ضبط صدا فرق کند.

برای خرید دقیق تر با انواع میکروفن آشنا شوید.

در راهنمای خرید میکروفن برای انتخاب دقیق تر باید با انواع میکروفن ها آشنا شوید و نحوه عملکرد آنها را بدانید. میکروفن ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به سه مورد اصلی و نحوه استفاده از میکروفن می پردازیم:

1. میکروفن خازنی پرکاربردترین نوع میکروفون شناخته شده است.

میکروفن های خازنی در اندازه های کوچک طراحی می شوند و قیمت آنها نسبت به دیگر میکروفن ها مقرون به صرفه تر است. اما از طرفی حساسیت بالایی نسبت به صدا دارد. این مدل میکروفن به گونه ای طراحی شده که دو صفحه در کنار یکدیگر مانند خازن عمل می نماید.

بنابراین امواج دریافته شده را از این طریق به امواج صوتی تبدیل می گردد. معمولا میکروفن خازنی برای گوشی موبایل، هندزفری و داخل لپ تاپ و آیفون های خانگی به کار می برند.

از قلم نیاندازید که مدل میکروفون های خازنی گزینه مناسبی برای ضبط صدا و استودیوهای موسیقی نیست.

2. میکروفن های داینامیک مناسب برای ساخت فیلم، جلسات سخنرانی و کنسرت ها

میکروفن های داینامیک به گونه ای طراحی شده اند که حساسیت کمتری نسبت به میکروفن های خازنی دارند. ساختار این مدل میکروفن بسیار مستحکم ساخته شده، طوری که گزینه مناسبی برای استفاده در شرایط محیطی سخت هستند. شما از این مدل میکروفون می توانید در اجرا کنسرت ها و جلسات سخنرانی بهره ببرید.

3. میکروفن ربانی تنها صدا را از یک جهت دریافت می نماید.

میکروفن های ربانی از دو مدل قبلی حساسیت بیشتری دارد. این مدل میکروفن به گونه ای طراحی شده است که فقط صدا از یک جهت خاص دریافت می نماید. از آنجایی که حساسیت مدل میکروفن ربانی بسیار زیاد است خیلی سریع دچار آسیب دیدگی می گردد و باید در شرایط کاملاً مناسب از آن بهره ببرید.

معمولاً از میکروفن ربانی برای استودیوهای ضبط رادیو و تلویزیون استفاده می نمایند.

4.میکروفن بی سیم آزادی عمل بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

زمانی که میکروفن را برای سخنرانی و خواندن متن موسیقی لازم دارید و دوست ندارید بدون هیچ مزاحمتی در فضا حرکت کنید، میکروفن بی سیم بهترین انتخاب است. نحوه استفاده از میکروفن بی سیم به گونه ای است که شما به راحتی و بدون هیچ مزاحمتی در صحنه حرکت می کنید و به تقویت صدا می پردازید؛ بدون این که نگرانی باید کوتاهی سیم داشته باشید.

سوالی که هنگام استفاده از میکروفن بی سیم پیش می آید این است که امواج صوتی چگونه دریافت و به سیگنال صوتی تبدیل می گردد؛ در حالی که هیچ خبری از کابل نیست. برای انتقال سیگنال در مدل میکروفن بی سیم از سیگنال های رادیویی استفاده می گردد.

حال تصمیم قطعی خود را برای خرید میکروفن بگیرید.

حال که با انواع میکروفن آشنا شدید، بهتر می توانید تصمیم قطعی خود را برای خرید میکروفن بگیرید. البته خرید میکروفن پیچیده تر از مبحث امروز ماست. چرا که ما دقیقا نمی دانیم در چه زمینه ای فعالیت دارید و برای چه کاری میکروفن را احتیاج دارید.

اگر شما صدابردار هستید و به تازگی می خواهید در فراوری صدا فعالیت انجام دهید، توصیه ما به شما این است که هرگز برای خرید میکروفن عجله ای نداشته باشید. اگر به استودیوهای ضبط صدا سری بزنید، کاملا متوجه می شوید استودیوها با گذشت زمان کلکسیونی از میکروفن ها را تهیه و جمع آوری کردند.

جمع بندی

با معرفی انواع میکروفن و نحوه استفاده از آن، هدایت خرید میکروفن را در اختیار شما قرار دهیم تا هنگام مراجعه به بازار انتخاب بهتری را تجربه کنید. البته شناخت یک فروشگاه معتبر نصف راه را برای شما هموار می نماید. مخصوصا زمانی که مختصصین باتجربه ای در فروشگاه فعالیت داشته باشند و با درک احتیاجتان بهترین انتخاب را در اختیارتان قرار دهد.

اگر بخواهیم یکی از معتبرترین فروشگاه های تجهیزات صوتی را با آشنا می کنیم، فروشگاه صوتیران https://soatiran.com حرف اول است. این فروشگاه علاوه بر خدمات حضوری به صورت غیرحضوری در خدمت شماست.

ابتدا تمام اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. سپس شما را برای تجربه بهترین تصمیم هم کمک می کنید. این یعنی تجربه یک خرید حرفه ای با صوتیران.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1649

به "خرید میکروفن از صوتیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید میکروفن از صوتیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید