دانش آموزان برای حفاظت از محیط زیست باید آموزش ببینند

به گزارش بالیو، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: آموزش های لازم به دانش آموزان در مورد حفاظت محیط زیست و داشتن هوایی پاک ارائه گردد.

دانش آموزان برای حفاظت از محیط زیست باید آموزش ببینند

خبرنگاران اهواز - محمد جواد اشرفی گفت: آموزش و پرورش می تواند با همکاری واحد مشارکت های محیط زیست آموزش های لازم را به دانش آموزان در مورد حفاظت محیط زیست و داشتن هوایی پاک ارایه دهد.

به گفته او باید در پی یک الگو برای توسعه و فرهنگ زیست محیطی در خوزستان باشیم تا در پاک ماندن هوا برای آیندگان اقدامات موثری انجام گردد.

اشرفی می گوید: به علت مراقبت نکردن از محیط زیست، هوا ناپاک شده و سلامتی مردم به خطر افتاده و شرایط آب و هوایی دنیا نیز دچار تغییرات زیاد شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: اگر شاهد سیل های ویرانگر و یا خشکسالی هستیم و مردم و کشاورزان دچار خسارت می شوند و یا شاهد مرگ گاومیش ها در تابستان سال جاری بر اثر بی آبی بودیم به علت تغییراتی است که انسان ها در محیط زیست ایجاد نموده اند.

به گفته این مقام مسئول استفاده بیش از حد از این تغییرات به علت دخالت انسانی در طبیعت و یا استفاده بیش از حد از بنزین و نفت و یا به علت آلایندگی کارخانه ها، باعث ناپاک شدن هوا شده است.

دانش آموزان آینده ساز این کشور هستند و باید از اشتباهات گذشتگان درس بگیریم و آلودگی هوا نداشته باشیم. یکی از راه های حفاظت از هوا کاشت درخت است ضمن اینکه با تخریب محیط زیست باید برخورد کرد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2104

به "دانش آموزان برای حفاظت از محیط زیست باید آموزش ببینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان برای حفاظت از محیط زیست باید آموزش ببینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید