دفاع کانادا از قرارداد تسلیحاتی با عربستان سعودی

به گزارش بالیو، دولت کانادا در واکنش به اعتراض های گسترده به ویژه نهادهای مدافع حقوق بشر، از قرارداد تسلیحاتی عظیم خود با عربستان سعودی دفاع کرد.

دفاع کانادا از قرارداد تسلیحاتی با عربستان سعودی

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعدام گروهی 47 مخالف از جمله شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان در عربستان توسط رژیم سعودی با اعتراض های گسترده بین المللی روبرو شده است و در این میان نهادهای مدافع حقوق بشر از کشورهای ذی نفوذ می خواهند روابط به ویژه نظامی خود را با ریاض کاهش دهند.

در حالی که استفان دیون وزیر خارجه کانادا در دفاع از قرارداد تسلیحاتی عظیمی که دولت متبوعش با عربستان سعودی منعقد نموده است، گفت: ضرورت دارد روابط با عربستان سعودی به منظور تشویق آن برای بهبود حقوق بشر، حفظ گردد.

دولت محافظه کار کانادا در سال 2014 قرارداد تسلیحاتی به ارزش 13 میلیارد دلار آمریکایی با عربستان سعودی منعقد نموده است. گفته می گردد این بزرگ ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ کاناداست.

وزیر خارجه کانادا گفت: امضای این قرارداد با عربستان به معنای سرپوش گذاشتن بر اقدامات آن نیست.

دیون در گفت وگو با رادیو کانادا گفت: کانادا با کشورهایی قرارداد تسلیحاتی به امضا رسانده است که از نظام های بعضی از آنها رضایت ندارد.

وی اضافه کرد: در صورتی که کانادا روابط با کشورهایی را که مجازات اعدام در آنها اجرا می گردد، قطع کند، فهرست این کشورها بسیار طولانی خواهد شد و همچنین کشورهایی را شامل می گردد که از ما بسیار دور نیستند.

اشاره وزیر خارجه کانادا به آمریکاست که در بعضی از ایالت های آن مجازات اعدام اجرا می گردد.

2

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 362

به "دفاع کانادا از قرارداد تسلیحاتی با عربستان سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع کانادا از قرارداد تسلیحاتی با عربستان سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید