رئیس اجرایی هنگ کنگ به نارضایتی مردم از دولت اقرار کرد

به گزارش بالیو، رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز سه شنبه تایید کرد که میزان شرکت رای دهندگان در انتخابات محلی این دولت شهر که پیش از این بی سابقه بوده و نامزدهای اپوزیسیون و طرفدار دموکراسی در آن پیروز شدند، نشانگر نارضایتی مردم از دولت اوست.

رئیس اجرایی هنگ کنگ به نارضایتی مردم از دولت اقرار کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

وی همچنین خواهان انتها یافتن خشونت معترضان شد. کری لام، رئیس اجرایی دولت شهر هنگ کنگ این اظهارات را یک روز پس از آن اعلام کرد که نتایج انتخابات محلی نشان دادند، نامزدهای طرفدار دموکراسی 90 درصد از 452 کرسی شورای ناحیه ای را از آن خود نموده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی که نامحبوب ترین رهبر هنگ کنگ پس از بازگشت این شهر به حکومت چین است، تایید کرد که رای دهندگان خواهان نشان دادن نظرات خود درباره بسیاری از مسائل از جمله نقص های دولت بوده اند.

او همچنین از ساکنان هنگ کنگ برای شرکت مسالمت آمیز در رای گیری تشکر و ابراز امیدواری کرد که آخر هفته آرامی که این شهر طی روزهای گذشته تجربه نموده، تنها به دلیل برگزاری انتخابات نباشد، بلکه نشانه ای از انتها یافتن ناآرامی هایی باشد که شش ماه در این شهر جریان داشته است.

کری لام در سخنرانی هفتگی اش در مقر دولت گفت: همه می خواهند به زندگی عادی شان بازگردند و این مساله مستلزم اقدام هماهنگ همه ما است.

وی اضافه نمود: من بارها گفته ام که خشونت کاری را از پیش نمی برد. پس لطفا به ما یاری کنید تا این صلح و آرامش نسبی را حفظ کنیم.،ایسنا

بیشتر بخوانید،وزیر خارجه چین: کوشش برای ایجاد ناآرامی در هنگ کنگ ناکام است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 585

به "رئیس اجرایی هنگ کنگ به نارضایتی مردم از دولت اقرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اجرایی هنگ کنگ به نارضایتی مردم از دولت اقرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید