روش های خانگی فوق العاده موثر برای درمان آکنه و جوش صورت

به گزارش بالیو، آکنه و جوش صورت یکی از مسائل شایع در بین نوجوانان و جوانان است. افرادی که پوست حساسی دارند و مستعد آکنه هستند، اگر به پوست خود رسیدگی نکنند ممکن است دچار جوش های زیاد و عمیقی شوند که می تواند در تخریب پوست آنها نقش بسیاری داشته باشد و زیبایی چهره فرد را از بین ببرد.

روش های خانگی فوق العاده موثر برای درمان آکنه و جوش صورت

در ادامه مطلب سعی داریم به چند روش خانگی ساده و فوق العاده موثر برای درمان آکنه بپردازیم:

روغن درخت چای

این روغن دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد. برای مثال روغن درخت چای 5% ، بسیار ملایم تر و لطیف تر از بنزوئیل پراکسید 5% است اما تاثیر آن به یک میزان است هر چند ممکن است تاثیرش را کمی دیرتر بگذارد. برای این کار یک پنبه برداشته و چند قطره روغن درخت چای روی آن بریزید و بر روی جوش های خود بمالید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید. انجام بیشتر آن ممکن است پوست را خشک کند و جوش شما را بدتر کند

چای سبز

چای سبز دارای ترکیبات ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است که می تواند با آکنه مبارزه کند. برای بدست آوردن اثرات آن، از یک فنجان چای سبز سرد شده به عنوان شستشو دهنده صورت خود بهره ببرید.

عسل

خواص آنتی بیوتیکی عسل می تواند به بهبود آکنه یاری کند. یک قاشق چایخوری عسل را به منطقه ها آسیب دیده بمالید و یا می توانید با مخلوط کردن نصف فنجان عسل با یک فنجان بلغور جو دوسر ماسک خانگی درست کنید و به مدت 30 دقیقه بر روی صورت خود بگذارید، سپس بشویید.

برگ نعناع

نعناع می تواند روغن منافذ بسته شده پوست را از بین ببرد. 2 قاشق غذاخوری نعناع تازه را خرد کنید و آن را با 2 قاشق غذاخوری ماست ساده و 2 قاشق غذاخوری دیگر بلغور جو دو سر به خوبی ترکیب کنید. ترکیب بدست آمده را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست خود بمالید و سپس بشویید

آسپیرین

اسید سالیسیلیک موجود در آسپیرین برای درمان آکنه بسیار موثر است. آسپیرین می تواند جوش ها را خشک کند و التهاب را کاهش دهد. برای بدست آوردن مزایای آن، یک یا دو قرص را با میزانی آب حل کنید تا ترکیبی خمیری شکل حاصل گردد. سپس خمیر را بر روی صورت خود بمالید.

گل بابونه

گیاه بابونه التهاب آکنه را به شدت کاهش می دهد. شما می توانید 2 قاشق غذاخوری بابونه را با یک فنجان آب دم کنید و پس از خنک شدن با پنبه بر روی صورت خود بمالید

آلوئه ورا

آلوئه ورا، به دلیل خواص مرطوب کنندگی اش، می تواند باعث بهبودی عفونت و حتی کاهش زخم ها گردد. با یک قاشق، ژل را از درون برگ گیاه آلو ئه ورا بیرون آورید و بر روی جوش خود اعمال کنید. شما بعلاوه می توانید ژل آلوئه ورا را از فروشگاه های بهداشتی بخرید - فقط مطمئن شوید که آلوئه ورای خالص است و بدون ترکیبات اضافه شده می باشد.

لیمو ترش

لیمو به عنوان یک لایه بردار، نرم کننده و ضد عفونی کننده پوست عمل می نماید تا ظاهر زخم ها را کاهش داده و مانع ایجاد جوش های تازه گردد. یک پنبه را در آب لیمو فرو کنید و بر روی جوش های خود بمالید، پس از چند دقیقه صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید مالیک و لاکتیک است که می تواند آکنه و قرمزی پوست را کاهش دهد. میزان مساوی سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید و با یک پنبه بر روی صورت خود بمالید. مطمئن شوید قبل از هر بار مصرف ترکیب را کاملا هم بزنید.

تمام مرکبات

هر چیز اسیدی مانند مرکبات و سرکه می توانند منافذ پوست را کاهش دهند. میزانی آب مرکبات بر روی پنبه بریزید و بر منطقه ها جوش زده پوست خود بمالید.

اسید های چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند آکنه را بهبود بخشد. شما می توانید این کپسول ها را از داروخانه ها تهیه کنید و هر روز یا یک روز در میان به همراه وعده غذایی خود به عنوان مکمل مصرف کنید.

منبع: فوت و فن / besthealthmag.ca
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2242

به "روش های خانگی فوق العاده موثر برای درمان آکنه و جوش صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های خانگی فوق العاده موثر برای درمان آکنه و جوش صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید