فرایند بازار سرمایه رو به رشد است

به گزارش بالیو، وزیر امور مالی و دارایی با بیان اینکه بازار سرمایه فرایند رو به رشدی را طی می نماید، گفت: هنوز کمیته تخصصی برای عرصه دارا سوم به زمان بندی نهایی نرسیده است.

فرایند بازار سرمایه رو به رشد است

به گزارش خبرنگاران، فرهاد دژپسند امروز در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در خصوص تصمیمات این جلسه گفت: مباحثی در خصوص توسعه صادرات و بازگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه مالی کشور در جلسه امروز مطرح شد.

وزیر امور مالی و دارایی اضافه کرد: صادرکنندگان امروز به عنوان فعالان اصلی اقتصاد کشور در عرصه تجارت خارجی نقش مهمی دارند که با توجه به تحریم های انجام شده با یاری این افراد می توانیم مسائل کشور را سازماندهی کنیم به گونه ای که صادرات غیرنفتی در نیمه دوم سال فرایند جهشی پیدا کند و همچنین برگشت ارز نیز با سهولت انجام گردد.

وی ادامه داد: هفته آینده کمیته سیاست گذاری ارزی برای آنالیز پیشنهادات مطرح شده از سوی بخش خصوصی جلسه فوق العاده ای را تشکیل خواهد داد.

دژپسند در خصوص زمان ارائه دارا سوم گفت: من تاریخی اعلام نمی کنم و نمی توانم الان بگویم که چه زمانی دارا سوم عرضه می گردد.

وی اضافه کرد: کمیته تخصصی هنوز به جمع بندی نرسیده و در صورتی که آنالیز ها تکمیل گردد زمان بندی نهایی اعلام خواهد شد.

شرایط بازار سرمایه رو به رشد است

وزیر امور مالی و دارایی در خصوص نوسانات اخیر بازار سرمایه گفت: نوساناتی که طی دو سه روز اخیر در بازار سرمایه شاهد بودیم را نمی توانم به عنوان کف جدید اعلام کنم. چرا که همیشه نواسانات متناسب با شرایط اتفاق می افتد.

دژپسند توضیح داد: دیدگاه تحلیلگران این است که شرایط بازارسرمایه رو به رشد خواهد بود.

لایحه اصلاح مالیات های مستقیم در دولت

وزیر امور مالی و دارایی در خصوص آخرین شرایط لایحه اصلاح قانون مالیات مستقیم توضیح داد: این لایحه در دستورجلسات دولت است که در جلسه اول نیز در دولت آنالیز شد وهمچنان در دستور کار برای آنالیز قرار گرفته است.

دژپسند در خصوص کارت های بازرگانی نیز گفت: تصمیم گیری در خصوص این کارت ها باید با همکاری وزارت صمت و اتاق بازرگانی انجام گردد. اما به طور کلی کارت بازرگانی یک بار مصرف باید جمع گردد.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1391

به "فرایند بازار سرمایه رو به رشد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند بازار سرمایه رو به رشد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید