رویکرد برنامه محوری دولت در بودجه 1401 مورد قبول مجلس است

به گزارش بالیو، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: رویکرد برنامه محوری دولت در بودجه از نظر کیفیت، صراحت و تخصصی بودن مورد قبول مجلس است.

رویکرد برنامه محوری دولت در بودجه 1401 مورد قبول مجلس است

خبرنگاران - رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز کمیسیون تلفیق گفت: در جلسه ای که امروز کمیسیون تلفیق با رئیس مجلس داشت تاکید شد که این کمیسیون و مجلس باید رویکرد واحدی داشته باشند و نباید فرصت تلاش و تحرک از دولت در بودجه گرفته شود.

مطابق با بند 213 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه های توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، پس از تقدیم لایحه مربوط از طریق دولت به مجلس، کمیسیون تلفیق تشکیل و تا خاتمه تصویب بودجه به کار خود ادامه می دهد.

به گفته این نماینده مجلس، تاکید نمایندگان حرکت در راستا اصلاح ساختار بودجه است و علاوه بر این زارع افزایش سقف بودجه را خط قرمز مجلس بیان کرد.

کمیسیون تلفیق بودجه از امروز دوازدهم دی ماه وارد بررسی کلیات لایحه بودجه 1401 شد.

زارع گفت: رویکرد رئیس مجلس این است که بودجه 1401 دولت تصویب شود. رویکرد برنامه محوری دولت در بودجه از نظر کیفیت، صراحت و تخصصی بودن مورد قبول مجلس است. ارز ترجیحی که از بودجه سال بعد حذف شده در حالی که دولت در سال جاری برای تامین این ارز 20 هزار میلیارد دلار هزینه کرده و مجلس تاکید دارد که باید این 20 هزار میلیارد دلار (با توجه به تعیین نرخ تسعیر ارز 23 هزار تومانی در بودجه که رقمی معادل 460 هزار میلیارد) برای معیشت، سفره مردم و حمایت از تولید هزینه شود.

کمیسیون تلفیق یکشنبه هفته آینده (19 دی) بودجه را برای رای گیری به برای صحن علنی ارجاع خواهد کرد. در صورت تصویب کلیات، مجددا گزارش به کمیسیون تلفیق برای بررسی جزئیات ارجاع می شود.

زارع موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه را شرایط مالی صندوق های کشوری و لشکری بیان کرد و معتقد است که 90 درصد بودجه این شرکت ها دولتی است و سن بازنشستگی باید منطبق با معیار های جهانی باشد.

لایحه بودجه 21 آذر از سوی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تقدیم مجلس شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه می گوید شرکت های دولتی که زیان ده هستند باید ادغام یا حذف شوند.

اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه می تواند به جبران کسری بودجه کمک کند، این جمله را زارع می گوید.

زارع حذف ارز 4200 و تاثیر تزریق 20 هزار میلیارد دلاری آن را متاثر بر بازار سرمایه می داند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2096

به "رویکرد برنامه محوری دولت در بودجه 1401 مورد قبول مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد برنامه محوری دولت در بودجه 1401 مورد قبول مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید