سقف نرخ اجاره 25 درصد ماند

به گزارش بالیو، رئیس اتحادیه مشاور املاک گفت: سال جاری هم مانند سال گذشته مالکان حق افزایش نرخ اجاره تا سقف 25 درصد را دارند.

سقف نرخ اجاره 25 درصد ماند

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در گفت و گو با خبرنگار ، با بیان اینکه سال جاری هم همانند سال گذشته افزایش 25 درصدی برای نرخ اجاره معین شده است، گفت: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تا سه ماه بعد از سرانجام کرونا مالکان باید قراردادهای اجاره مستاجران را تمدید نمایند و حق تخلیه ملک را ندارند.

او ادامه داد: سال جاری بازار اجاره گیج است و هنوز شرایط کنونی بازار اجاره، خرید و فروش برای مردم و اصناف هم تعیین نشده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه بسیاری از خریداران معتقد هستند که بازار مسکن به سمت کاهش قیمت حرکت می نماید، اضافه نمود: بسیاری از فروشندگان اعلام می نمایند که در آستانه انتخابات بازار مسکن دچار افزایش قیمت خواهد شد؛ بنابراین تمایلی به خرید و فروش و یا معامله ندارند.

خسروی توضیح داد: آنالیز های اجرا شده و پیش بینی ها نشان دهنده آن است که قیمت ها روندی کاهشی دارند و بازار اجاره و همچنین بازار خرید و فروش به سمت آرامش و کاهش قیمت حرکت می نماید.

او با بیان اینکه تمامی معاملات مسکن که در مشاوران املاک انجام می شوند باید به وسیله کد رهگیری صورت گیرند و هیچ مشاور املاکی حق ندارد بدون کد رهگیری اقدام به انجام معامله کند، اضافه نمود: به گفته مشاوران املاک بازار آرام است و به سمت ثبات قیمتی حرکت می نماید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در سرانجام توضیح داد: طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی مشاوران املاک از هفته گذشته تعطیل هستند و هیچ مشاوری حق ندارد در این ایام فعالیت صنفی داشته باشد.

چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده بودند که تمامی قراردادهای اجاره به دلیل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا سال جاری تمدید شد می گردد، اما هنوز سقف نرخ برای بازار اجاره معین نشده و همزمان با آغاز فصل نقل و انتقال، ستاد ملی مقابله با کرونا سقف نرخ اجاره بها را اعلام خواهد نمود.

لازم به ذکر است، متوسط افزایش هزینه اجاره بها برای خانوارهای واحدهای مسکونی که تمدید قرارداد داشته اند، در فصل زمستان 1399 برابر با 38.6 درصد بوده است. نرخ تورم چهار فصل منتهی به فصل زمستان 1399 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل در بخش اجاره بها، برابر با 27.5 درصد است.

همچنین مرکز آمار از افزایش 4.4 درصدی شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری در فصل زمستان سال 99 خبر داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1732

به "سقف نرخ اجاره 25 درصد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقف نرخ اجاره 25 درصد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید