سیاسی ترین رمان نویسنده اهل چک منتشر شد

به گزارش بالیو، تهران (پانا) - نشر ثالث رمان تازه ای را از نویسنده اهل جمهوری چک به چاپ رساند.

سیاسی ترین رمان نویسنده اهل چک منتشر شد

به گزارش خبرگزاری صبا، رمان قاضی اثر ایوان کلیما با ترجمه فروغ پوریاوری به وسیله انتشارات ثالث به چاپ رسید. این نویسنده اهل جمهوری چک، قاضی را که به اسم سیاسی ترین رمان او مشهور است، در سال 1987 نوشته است.

در شرح ناشر برای کتاب آمده است: در میان ساختمان های گوتیک و خیابان های مه آلود و در دوران تاریک حاکمیت کمونیست ها در پراگ، روابط انسان ها هم مبهم و تیره وتار می گردد و همه چیز در هاله ای از تردید قرار می گیرد.

صفحه رسمی این ناشر در ادامه نوشته است: قاضیِ داستان کلیما بیش از آن که قضاوت کند، قضاوت می گردد. گاه دستگاه حکومت کمونیستی او را بازخواست می نماید، گاه همسرش و دوستانش و گاه خود از نگاه آن ها خود را محاکمه می نماید. از دلِ این قضاوت هاست که عمیق ترین و بنیادی ترین تناقض های زندگی اش بر خواننده فاش می گردد. قاضیِ درستکاری که تن به صدور احکام ظالمانه رژیم نمی دهد، تا کجا می تواند خود را پاک بداند؟

در بخشی از کتاب می خوانیم: جنگ تمام شد؛ کار رژیم اشغالگر هم همین طور. منفورترین نمایندگان آن رژیم یا از کشور فرار نموده بودند یا سر از زندان درآورده بودند و در همان حال قربانیان، شهید اعلام می شدند. اما همه این ها فقط به بخش اندکی از ملت مربوط می شد؛ بیش تر مردم نه مرده بودند، نه فرار نموده بودند و نه زندانی شده بودند، بلکه فقط به زندگی عادی شان ادامه داده بودند. آن ها یک شبه وارد دنیایی شده بودند که در آن فرمان اعمالی صادر می شد که طبق قوانین دیروز جرم شناخته می شد، دنیایی که قوانینش جرایم همین دیروز را قهرمانانه معرفی می کرد.

ترجمه رمان قاضی که 652 صفحه دارد، با جلد گالینگور و در قطع رقعی، با قیمت 150 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1923

به "سیاسی ترین رمان نویسنده اهل چک منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاسی ترین رمان نویسنده اهل چک منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید