فضا های کالبدی ساخته شده در دانشگاه رازی سه برابر میانگین دانشگاه های کشور

به گزارش بالیو، مدیر دفتر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه رازی گفت : طی هفت سال گذشته میزان ساخت و ساز ها و فضا های کالبدی ساخته شده در دانشگاه رازی سه برابر میانگین دانشگاه های کشور بوده است.

فضا های کالبدی ساخته شده در دانشگاه رازی سه برابر میانگین دانشگاه های کشور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش ؛ جهانگیز خزایی مدیر دفتر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه رازی گفت : سال 1392 کل فضای ساختمانی دانشگاه رازی حدود 153 هزار و 583 متر مربع بود که در شهریور 1399 این میزان به 228 هزار و 992 متر مربع افزایش پیدا نموده است.

او گفت : این رقم نشان می دهد که طی هفت سال گذشته در دو بخش فضا های آموزشی و ساختمان های یاری آموزشی حدود 49 درصد رشد داشته ایم.

مدیر دفتر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه رازی اضافه نمود: این حجم از فعالیت های انجام گرفته در دانشگاه رازی درحالی است که میانگین رشد فضای کالبدی دانشگاه ها در کشور طی این مدت حدود 15 درصد بوده، یعنی ما سه برابر میانگین کشور کار نموده ایم.

او اضافه نمود: از مجموع 75 هزار متر مربعی که در طول هفت سال گذشته به فضای کالبدی دانشگاه رازی اضافه شده، حدود 50 هزار متر مربع ساخت و ساز هایی است که تمام شده و به بهره برداری رسیده اند و 25 هزار متر مربع نیز هم اکنون درحال ساخت است که متوسط پیشرفت فیزیکی این پروژه ها حدود 65 درصد است.

خزایی پنج دانشکده نفت و پتروشیمی، فاز اول هنر و معماری، برق و کامپیوتر، علوم و مهندسی کشاورزی و فاز اول اقتصاد و حسابداری را از جمله فضا های آموزشی ساخته شده طی این مدت اظهار داشت و گفت: در حال حاضر نیز چهار دانشکده شیمی با 5400 متر مربع، فاز دوم هنر و معماری با 4800 متر مربع، فاز دوم اقتصاد و حسابداری با 2800 متر مربع و حسابداری جوانرود با دو هزار هزار مترمربع زیربنا درحال ساخت هستند.

او بااشاره به ساخت سه بلوک خوابگاهی پسران و یک بلوک خوابگاهی دختران در این مدت، ادامه داد: در حال حاضر سه بلوک خوابگاهی دختران در کرمانشاه با 48 درصد پیشرفت فیزیکی و دو بلوک خوابگاهی هم در شهر جوانرود با 45 درصد پیشرفت فیزیکی داریم که درحال ساخت هستند.

مدیر دفتر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه رازی اضافه نمود: کلینک تخصصی دامپزشکی دانشگاه رازی در دانشکده دامپزشکی در مساحت دو هزار متر مربع درحال ساخت است که با بهره برداری از آن بزرگترین کلینک درمانی حیوانات وپرندگان سبک تا سنگین وزن استان خواهد بود.

او به محوطه سازی های انجام گرفته در دانشگاه رازی در مدت هفت سال گذشته هم اشاره ای داشت و گفت: پردیس مرکزی دانشگاه واقع در تاق بستان طی سال های گذشته حدود 110 هکتار مساحت داشت که با رایزنی هایی که با منابع طبیعی استان در این مدت داشتیم، حدود 33 هکتار هم در پای کوه به آن اضافه کردیم که البته در این 33 هکتار درخت کاشتیم.

خزایی بااشاره به مساحت 540 هکتاری پردیس کشاورزی دانشگاه رازی، ادامه داد: در سال 1392 کل محوطه سازی، راه دسترسی و پارکینگ ساخته شده در این دو پردیس حدود 12 هکتار بود که اکنون آن را به 30 هکتار رسانده ایم.

او گفت: به منظور کاهش استهلاک و فرسودگی ساختمان ها و امکانات دانشگاه، در بحث تعمیر و نگهداری، نگهداری را مقدم بر تعمیر نموده ایم که همین رویکرد ما اخیرا به الگویی برای سایر ادارات استان تبدیل شده است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1359

به "فضا های کالبدی ساخته شده در دانشگاه رازی سه برابر میانگین دانشگاه های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضا های کالبدی ساخته شده در دانشگاه رازی سه برابر میانگین دانشگاه های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید