فیجی: همکاری با چین را به استرالیا ترجیح می دهیم

به گزارش بالیو، علی رغم کوشش آمریکا برای مطرح کردن استرالیا به عنوان قدرتی در مقابل چین در اقیانوسیه، نخست وزیر فیجی اظهار داشت همکاری با چین به استرالیا ارجحیت دارد.

فیجی: همکاری با چین را به استرالیا ترجیح می دهیم

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانک باینیماراما نخست وزیر فیجی، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا را به توهین علیه سران کشورهای اقیانوسیه متهم کرد و گفت مقامات چینی نزاکت و منش بهتری دارند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، باینیماراما اعتراضاتش نسبت به موریسون را پس از آن اظهار کرد که مقامات استرالیایی در نشستی منطقه ای از زیر تعهدات اقلیمی خود شانه خالی کردند.

باینیماراما اواخر روز آدینه گفت موریسون میخواهد سیاست های کشور خود را بر ملت های دیگر تحمیل کند و با اشاره به این که چقدر پول به آن ها داده است، به آن ها توهین کرد.

او گفت: چینی ها به ما توهین نمی نمایند. آن ها نمی روند به دنیا بگویند ما اینقدر پول به جزایر اقیانوسیه داده ایم. آن ها چنین کاری نمی نمایند. آن ها مردمان خوبی هستند و قطعاً از موریسون بهتر هستند.

موریسون روز شنبه گفت: ما همیشه برای گفت وگوهای سخت آماده ایم، ما برای هر نوع گفت وگویی با خانواده اقیانوسیه ای خود آماده ایم. مانند خانواده ای که دور یک میز می نشینند.

وی اضافه نمود: ما همیشه آماده ایم و این علی رغم مسائلی است که باید در آن موقع در دستور کار قرار گیرد.

در نشست کشورهای اقیانوسیه که روز پنجشنبه انتها یافت، کشورهای جزیره ای واقع در این حوزه نسبت به تأثیر صنایع زغال سنگ استرالیا بر تغییرات اقلیمی و بالا آمدن سطح آب دریاها ابراز نگرانی کردند اما با عدم پاسخ گویی مقامات استرالیایی روبرو شدند.

این در حالی است که ماه جاری میلادی، شماری از مقامات ارشد آمریکایی با حضور در شهر سیدنی استرالیا بر لزوم کوشش استرالیا برای افزایش نفوذ در میان کشورهای اقیانوسیه به منظور مقابله با قدرت رو به رشد چین تأکید کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 323

به "فیجی: همکاری با چین را به استرالیا ترجیح می دهیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "فیجی: همکاری با چین را به استرالیا ترجیح می دهیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیجی: همکاری با چین را به استرالیا ترجیح می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید