ماجرای جعلی بودن مدرک تحصیلی یک منتخب مجلس یازدهم، تکلیف کرسی بهارستان در حوزه انتخابیه تفرش چه می گردد؟

به گزارش بالیو، تأیید وزارت علوم مبنی بر جعلی بودن مدرک تحصیلی منتخب مردم تفرش احتمال برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس در این حوزه انتخابیه را تقویت نموده است.

ماجرای جعلی بودن مدرک تحصیلی یک منتخب مجلس یازدهم، تکلیف کرسی بهارستان در حوزه انتخابیه تفرش چه می گردد؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در مقطع دکترا در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، وزارت علوم مدرک تحصیلی منتخب تفرش، فراهان و آشتیان را تأیید نکرد. خبری که سخنگوی شورای نگهبان در شرح آن بیان نمود: آنچه ما در پرونده از سینا کمال خانی آنالیز کردیم، گواهی تحصیلی بود که در ابتدای امر مسئله ای نداشت و در آنالیز صلاحیت هم، چون هیچ مسئله ای در این زمینه نبود، تأیید شد.

وی اضافه نمود: اما اخیراً نامه ای از یک مؤسسه در یکی از استان ها دریافت کردیم که طی آن، اعلام شده از این فرد با چنین مشخصاتی که مدعی شده که در مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی در این مؤسسه تحصیل نموده، سوابقی وجود ندارد و وی در این مؤسسه تحصیل ننموده است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ما موضوع را از وزارت علوم به عنوان مرجع اعلام نظر جویا شدیم که وزارت علوم اعلام نمود که مدرک تحصیلی منتخب تفرش در مقطع کارشناسی ارشد از آن مؤسسه، فاقد مجوز از شورای گسترش آموزش عالی است و مدرک ایشان را تأیید نکرد. با سینا کمال خانی تماس گرفتیم که مدعی شد مدرکم معتبر است که شورای نگهبان در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

در همین رابطه بهروز اکرمی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار مرکزی هم به رسانه ها گفت که از جعلی بودن مدرک هیچ اطلاعی نداشته، ولی شورای نگهبان کشور به نقصی در پرونده منتخب مردم شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پی برده است.

منتخب تفرش هم در گفتگویی جعلی بودن مدرک خود را رد نموده و گفته که هیئت نظارت استان مرکزی این ابهام ها را وارد نموده، اما معاون سیاسی استان آن را رد نموده است و من نمی دانم علت این ابهام ها چیست؟

سینا کمال خانی متولد 22 خرداد 1366 در تفرش است. فلسفه غرب را در دانشگاه تهران خوانده و در رشته جامعه شناسی کارشناسی ارشد گرفته است. وی در دوران تحصیلات دانشجویی خود فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشته است. او در حوزه فعالیت تشکیلاتی طی سال های 86 تا 88 قائم مقام و دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و عضو هیئت عالی نظارت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور بوده است.

کمال خانی خود به رسانه ها گفت است که اواخر دهه 80 به سمت مدیر عاملی مؤسسه پژوهشی صدرای فرهیختگان پارس منصوب شده و در حوزه مطالعات اجتماعی و امور پیمایشی فعالیت نموده است. از اوایل دهه 90 با تأسیس مؤسسه علم گستران علامه فعالیت خود را در حوزه های پژوهشی و علمی ادامه دادم. در همین حین با مؤسسه طلیعه تصویر پارسیان که در زمینه مستندسازی تصویری شرایط شیعیان در اقصی نقاط دنیا فعالیت می کردند، همکاری محتوایی داشته و پژوهش های مرتبط با شیعیان کشورهای کنیا، سودان، کومور، الجزایر، تانزانیا و ساحل عاج را انجام دادم. مستندهای مذکور از شبکه دنیای سحر به زبان عربی و فرانسوی بارها پخش شده است. در همان سال ها کتاب تجربه خیابان های خالی با موضوع آنالیز تأثیرات اجتماعی حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم (سال 88) بر مناسبات اجتماعی را تألیف کردم.

وی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند 1398 برگزار گردید با گرایش مستقل حضور داشت و کسب 13،752 رأی از مجموع 36،602 رأی (معادل 37/57 درصد آرا) را به خود اختصاص داد و در سن 32 سالگی امکان حضور در مجلس شورای اسلامی را پیدا کرد. بر اساس آمار کمالخانی از جوان ترین نماینده هایی است که توانست به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه اگر شبهات مطرح شده درباره مدرک تحصیلی منتخب تفرش تایید گردد، تکلیف چیست؟ گفته است که انتخابات را در حوزه انتخابیه تفرش ابطال نموده و انتخابات میان دوره ای برگزار خواهیم کرد. حوزه انتخابیه تفرش و آشتیان با بیش از 70 هزار جمعیت و یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

4034/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1102

به "ماجرای جعلی بودن مدرک تحصیلی یک منتخب مجلس یازدهم، تکلیف کرسی بهارستان در حوزه انتخابیه تفرش چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای جعلی بودن مدرک تحصیلی یک منتخب مجلس یازدهم، تکلیف کرسی بهارستان در حوزه انتخابیه تفرش چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید