نخست وزیر عراق: قرار نیست بغداد پستچی ایران و آمریکا باشد

به گزارش بالیو، مصطفی الکاظمی در آستانه سفر به آمریکا خاطرنشان کرد حامل هیچ پیامی از سوی مقام های تهران به سران واشنگتن نیست و ایفای نقش پستچی را در روابط این دو کشور رد کرد.

نخست وزیر عراق: قرار نیست بغداد پستچی ایران و آمریکا باشد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، نخست وزیر عراق که قرار است در آینده نزدیک برای ملاقات با مقام های ارشد کاخ سفید راهی آمریکا گردد، در مصاحبهیی اختصاصی با اسوشیتدپرس اظهار داشت بغداد همچنان به یاری های ایالات متحده برای مبارزه با تهدید داعش احتیاج دارد اما در عین حال تاکید نمود این یاری ها حمایت مستقیم نظامی میدانی نیست. الکاظمی گفت که دولت عراق برای مبارزه با حمله های تقریبا روزانه گروه های شبه نظامی خودسر باید در حوزه امنیتی اصلاح اساسی ایجاد کند.

نخست وزیر عراق روز پنجشنبه این هفته در کاخ سفید با دانلد ترامپ ملاقات و با رئیس جمهوری آمریکا درباره بازسازی روابط دو کشور مصاحبه می نماید. او با اشاره به اینکه بغداد همچنان احتیاجمند یاری های آمریکاست، شیوه حمایت و یاری رسانی را منوط به ذات تغییرپذیر تهدیدهای تروریستی دانست و اضافه کرد: آنچه ما از ایالات متحده انتظار داریم، ادامه تربیت نیروها و تامین احتیاجهای نظامی است.

الکاظمی که به تازگی به تهران هم سفر و با رهبر انقلاب و رئیس جمهوری ملاقات و مصاحبه نموده بود، تاکید نمود در سفر به آمریکا هیچ پیامی از سوی مقام های ایرانی به واشنگتن نمی برد. نخست وزیر عراق گفت: ما در عراق نقش پستچی را بازی نمی کنیم. بغداد کوشیده است روابط محبت آمیز خود را همزمان با تهران و واشنگتن حفظ کند و الکاظمی در این راه همیشه روی یک طناب باریک گام برداشته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1298

به "نخست وزیر عراق: قرار نیست بغداد پستچی ایران و آمریکا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر عراق: قرار نیست بغداد پستچی ایران و آمریکا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید