یاری 65 میلیون یورویی کشور های اروپایی به لبنان

به گزارش بالیو، رهبران دنیا عصر یکشنبه در نشست کشور های حامیِ اقتصادی لبنان که به میزبانی امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، متعهد شدند ضمن یاری به بازسازی شهر و بندر بیروت از بارِ بدهی های بین المللی دولت این کشور بکاهند.

یاری 65 میلیون یورویی کشور های اروپایی به لبنان

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش یورونیوز؛ امانوئل ماکرون در شروع این نشست که به همت او و با حمایت سازمان ملل متحد برگزار گردید، گفت: هدف کنفرانس امروز اتحاد ما برای تامین منابع مورد احتیاج مردم بیروت و لبنان طی روز ها و هفته های آینده است.

رئیس جمهوری فرانسه با تاکید بر این که طی سفر اخیر خود به بیروت با رهبران لبنان در خصوص لزوم انجام اصلاحات در این کشور و مقابله با فساد صحبت نموده، توضیح داد که این کشور با فاجعه بزرگی پس از ماه ها بحران سیاسی و اقتصادی رو به رو شده است.

آقای ماکرون ضمن دعوت از جامعه جهانی برای یاری به لبنان، بر لزوم تحقق خواستۀ به حق مردم لبنان در خصوص انجام تحقیقات مستقل بین المللی برای شناسایی علل و عوامل رخداد انفجار در بندر بیروت تاکید نمود.

در جریان این نشست، اتحادیه اروپا متعهد شد تا 30 میلیون یورو یاری اضطراری به لبنان اختصاص دهد. کمیسیون اروپا تاکید نمود که این یاری اقتصادی با نظارتی شدید به وسیله سازمان ملل متحد و سازمان های غیردولتی فعال در امور بشردوستانه توزیع خواهد شد و در اختیار دولت این کشور قرار نمی گیرد.

مطابق اعلام سازمان جهانی شفافیت، سطح فساد در بخش عمومی لبنان از سال 2015 تا به امروز ثابت مانده و این کشور هم رتبه با ایران، 138امین ساختار دولتی فاسد در میان 180 کشور مورد ارزیابی به شمار می رود.

آلمان نیز طی نشست یاری اقتصادی به لبنان خاطرنشان کرد که افزون بر 1.5 میلیون یورو کالای ضروری که پیش تر برای ارسال به این کشور در نظر گرفته است 10 میلیون یورو نیز یاری اقتصادی به برطرف صدمات ناشی از انفجار عصر سه شنبه در بندر بیروت تخصیص می دهد.

برندگان اصلی انهدام بندر بیروت کدام کشور ها هستند؟

بریتانیا نیز علاوه بر 5 میلیون پوندی که قبلا به بازسازی بیروت اختصاص داده بود، از در نظردریافت 20 میلیون پوند (22 میلیون یورو) برای تامین مواد غذایی و یاری به اقشار آسیب پذیر لبنان اطلاع داد.

سوئیس خاطرنشان کرد 4 میلیون فرانک (3.5 میلیون یورو) یاری اقتصادی در اختیار لبنان قرار خواهد داد. این کشور پیش تر 500 هزار فرانک به صلیب سرخ لبنان یاری نموده بود.

اسپانیا از ارسال یاری های دارویی و بیمارستان های سیار و سرپناه اضطراری به لبنان اطلاع داد که روز سه شنبه همراه با محموله بزرگی از گندم روانه این کشور خواهد شد.

در جریان این نشست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز ضمن اعلام همراهی ایالات متحده با اتحادیه اروپا برای یاری به بازسازی لبنان از آمادگی کشورش برای افزایش سطح حمایت های اقتصادی از این کشور سخن گفت.

مطابق اعلام بانک جهانی میزان بدهی های دولت لبنان به بیش از 150 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور (60 میلیارد دلار) در سال 2019 رسیده و این نسبت در امسال میلادی نیز از 161 درصد فراتر خواهد رفت.

انفجار 4 اوت در بندر بیروت افزون بر تخریب نیمی از شهر و دریافت جان حدود 160 نفر، اقتصاد لبنان و زندگی حدود 6 میلیون نفر را در آستانه رکودی بی سابقه قرار داد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1280

به "یاری 65 میلیون یورویی کشور های اروپایی به لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 65 میلیون یورویی کشور های اروپایی به لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید