نماینده اروپایی: آمریکا در 20 سال گذشته بیش از همه دنیا بمب پرتاب نموده است

به گزارش بالیو، نماینده ایرلندی مجلس اروپا در پیامی توییتری با انتقاد ازجنگ طلبی آمریکا نوشت که واشنگتن در 20 سال گذشته بیش از همه دنیا بمب پرتاب نموده که در نتیجه آن ده ها میلیون نفر بی خانمان شده اند.

نماینده اروپایی: آمریکا در 20 سال گذشته بیش از همه دنیا بمب پرتاب نموده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، میک والاس نماینده ایرلندی مجلس اروپا در پیغامی توییتری از جنگ طلبی آمریکا انتقاد کرد.

وی در این پیغام توییتری نوشت: برای مدت زمانی طولانی، رسانه های جریان اصلی از گفتن حقیقت درباره جنگ های آمریکا خودداری می کردند و به عنوان ابزاری تبلیغاتی برای امپریالیسم بی رحم عمل می کردند.

این نماینده اروپایی افزود: در 20 سال گذشته امریکا در مقایسه با بقیه دنیا، بمب های بیشتری پرتاب نموده و ده ها میلیون نفر را بی خانمان نموده است. ما خواهان صلح و نه جنگ هستیم.

این مقام اروپایی روز گذشته نیز در پیغامی در توییتر از اقدام اتحادیه اروپا در یاری به آمریکا در ویرانی عراق انتقاد نموده بود.

وی در این پیغام توییتری نوشته بود: اتحادیه اروپا به ویرانی عراق یاری کرد و هم اکنون باید به بازسازی آن یاری کند. این کمترین چیزی است که ما به آن ها بدهکار هستیم و چیز دیگری که به آن ها بدهکار هستیم این است که باید گفتن حقیقت درباره اینکه واقعا چه اتفاقی افتاده را شروع کنیم. (جزئیات بیشتر)

والاس در پیغام توییتری دیگری به سفر اخیر خود به عراق اشاره نمود و نوشت: به عراق رفتم تا درک بهترین از اوضاع آنجا پیدا کنم. در آنجا فرصتی پیش آمد تا از نقشی که ایرلند در ویرانی کشورشان با اجازه دادن به ارتش آمریکا برای حمله داد، عذرخواهی کنم.

آمریکا در سال 2003 و در زمان ریاست جمهوری جورج بوش به بهانه نابودی تسلیحات کشتار جمعی رژیم صدام، به عراق حمله کرد اگر چه پس از اشغال عراق توسط نیرو های آمریکایی هیچ آثاری از تسلیحات کشتار جمعی در این کشور پیدا نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1716

به "نماینده اروپایی: آمریکا در 20 سال گذشته بیش از همه دنیا بمب پرتاب نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده اروپایی: آمریکا در 20 سال گذشته بیش از همه دنیا بمب پرتاب نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید