واکنش به مسائل متعدد نسخه شاد برای دانش آموزان و معلمان روشندل

به گزارش بالیو، تهران (پانا) - مدیر گروه شبکه دانش آموزی شاد درباره برطرف ایرادات گویاساز اظهار کرد گویاساز اکنون در قدم اول است و باید راستا تکاملی خودش را طی کند.

واکنش به مسائل متعدد نسخه شاد برای دانش آموزان و معلمان روشندل

به گزارش ایلنا، علی باقرزاده مدیر گروه شبکه دانش آموزی (شاد) درباره مسائل نسخه شاد برای دانش آموزان و معلمان روشندل که طبق گفته آن ها مسائل متعددی دارد، گفت: راه اندازی برنامه گویا ساز به عنوان یک قدم اول است. فراوری سرویس و خدمات برای این گروه از دانش آموزان و معلمان روشندل که با دانش بومی همراه باشد و سازگار با پلتفرم شاد باشد هم سخت است و هم پیچیدگی های خاص خود را دارد. کوشش یک ساله تیم فنی شبکه شاد منجر به راه اندازی سرویسی شد که اکنون وجود دارد.

وی در ادامه بیان نمود: برای طراحی این سرویس در شبکه دانش آموزی شاد، چند تن از معلمان روشندل حضور داشتند و با نظرات خودشان این کار فراوری شده است. یک تیم فنی به همراه یک تیم تخصصی در این حوزه نشستند و به یک پلتفرم تعیین رسیده اند.

باقرزاده درباره اعمال تغییرات در شبکه شاد گفت: اکنون نرم افزار شاد با آن برنامه ای که در ابتدا بود، تفاوت نموده است. سرویس نو که برای دانش آموزان نابینا طراحی شده، باید راستا تکاملی خودش را طی کند و اگر دوستان و همکاران ما ملاحظات، نکات و اشکالاتی در نحوه استفاده از شاد دارند؛ باید آن را جمع بندی نموده و به ما اعلام نمایند تا در کارگروه معلمان ویژه دانش آموزان روشندل و تیم فنی مطرح شوند و تیم بتواند به تدریج مسائل و ایراداتی که در این سرویس وجود دارد را رفع نمایند.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی (شاد) اضافه نمود: یک سری سرویس های خارجی وجود دارد که با پلتفرم شاد سازگار نیستند و یا به شکل (Open Source) - متن باز نبوده اند که بخواهیم آن ها را عینا پیاده کنیم. از این رو تیم فنی ما وقت گذاشتند تا سرویس مذکور آماده گردد. قطعا به تدریج سرویس ویژه نابینایان در شاد توسعه پیدا خواهد نمود.

باقرزاده با تاکید بر اینکه گویاساز کامل تر خواهد شد، ادامه داد: همه آن امکاناتی که کاربران با آن راحت تر هستند به تدریج در راستا تکامل نرم افزار گویا ساز قرار خواهد گرفت و قطعا کامل خواهد شد. تمام کوشش ما این است که با تجمیع نظرات و پیشنهادات مخاطبان گویا ساز، سرویس بهتری را به آن ها ارائه دهیم.

وی بیان نمود: ما قبول داریم سرویسی که اکنون ارائه شده ایده آل و مطلوب نیست، اما از اینکه هیچ سرویسی برای نابینایان نباشد بهتر است. نرم افزار گویا ساز به گونه ای است که در نوع خود در هیچ جای دیگری به جز بعضی پلتفرم های خارجی وجود ندارد.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی شاد در پاسخ به این سوال که چرا از برنامه نویسانی که خودشان روشندل هستند استفاده نکردید؟ گفت: کل مراحل پیشتیبانی این نرم افزار به وسیله همراه اول انجام می گردد و آن ها نیز هزینه هایش را تامین می نمایند. آن گروهی که یک تیم مشترک از معلمان دانش آموزان روشندل و تیم فنی است گویاساز را طراحی کردند، اما اگر برنامه نویس روشندلی هست که می تواند در این زمینه یاری کند، ما استقبال خواهیم کرد. ما در مرحله بهبود می توانیم از این افراد یاری بگیریم.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که آیا در شبکه شاد سرویس به خصوصی برای دانش آموزان ارائه می گردد، گفت: متاسفانه خیر و دانش آموزان ناشنوا فعلا فقط می توانند از قابلیت دیداری و نوشتاری شبکه شاد استفاده نمایند. شبکه شاد اکنون در حال تغییر به سمت LMS شدن است، به این صورت که بتوان در شاد کلاس مجازی را تشکل داد.

مدیر گروه شبکه دانش آموزی شاد در سرانجام گفت: اقدام اولیه این کار صورت گرفته و اکنون در 100 مدرسه به شکل آزمایشی اجرا می گردد، سپس نتایج آن مورد آنالیز قرار خواهد گرفت. از آنجا که تعداد مخاطبان در این زمینه زیاد بوده و عقب ماندگی سرویس ها هم خیلی زیاد بوده است، تیم فنی روی موضوعی متمرکز شده اند که مخاطبان بیشتری از دانش آموزان را در بر می گیرد،. اما در عین حال سایر دانش آموزان اعم از افراد نابینا و ناشنوا نیز حق دارند که از سرویس های باکیفیت استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2160

به "واکنش به مسائل متعدد نسخه شاد برای دانش آموزان و معلمان روشندل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به مسائل متعدد نسخه شاد برای دانش آموزان و معلمان روشندل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید