چینی ها در ایران شهرک صنعتی می سازند

به گزارش بالیو، خبرنگاران: یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و چین در زمینه ساخت شهرک صنعتی در ایران به امضای نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان و گائو هوچنگ وزیر بازرگانی چین رسید.

چینی ها در ایران شهرک صنعتی می سازند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شاتا، طی دیدار وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان با همتای چینی خود این یادداشت تفاهم به امضا رسید و طرف چینی متعهد شد پس از تعیین شدن مکان فیزیکی نسبت به ساخت این شهرک صنعتی اقدام کند.

همچنین طی این دیدار تفاهمنامه ای بین سازمان توسعه تجارت ایران و دفتر توسعه تجارت چین در زمینه همکاری های نمایشگاهی ، تبادل هیاتهای تجاری و تبادل اطلاعات و رخدادهای تجاری بین دو کشور و نیز لینک در سایتهای اینترنتی دو طرف به امضا رسید.

در این دیدار ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان از حجم 40 میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و چین در سال 2013 با احتساب نفت اطلاع داد.

نعمت زاده با بیان اینکه این حجم مبادلات بدون احتساب نفت حدود 7 میلیارد دلار صادرات و 9 میلیارد دلار واردات است اضافه نمود : این در حالی است که مبادلات تجاری با چین در سال 2011 حدود 12 میلیارد دلار بوده است.

7طرح فولادی تا سرانجام سال از سوی چین گشایش اعتبار می گردد

نعمت زاده با اشاره به همکاری های ایران و چین در زمینه فعالیتهای معدنی و صنایع وابسته اظهار کرد : اخیرا قرارداد 7 طرح فولادی با شرکتهای چینی بسته شده که در3 مورد گشایش اعتبار شده و بقیه هم در حال اجرا است و ظرف کمتر از یکماه کل 7 طرح فولادی گشایش اعتبار می گردد.

وی همچنین به دو طرح بزرگ آلومینیومی اشاره نمود و گفت : قرارداداین دو طرح با شرکتهای چینی بسته شده و به زودی به ارزش 2 میلیارد یورو گشایش اعتبار می گردد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان در این دیدار یکی از عوامل موثر در توسعه تجارت را داشتن روابط بانکی برشمرد و توضیح داد : عملا در حال حاضر فقط یک بانک است که رابط بین بانکهای ایرانی و شرکتهای چینی است و تجار تقاضای اضافه شدن حداقل دو بانک را برای توسعه روابط دارند.

وزیر بازرگانی جمهوری خلق چین نیز در این نشست از ایران به عنوان سومین شریک تجاری کشورش نام برد و اضافه نمود : هیات بازرگانی چین در پانزدهمین کمیسیون مشترک مالی بر توسعه روابط دو کشور ایران و چین تاکید داشتند و امیدواریم برای همکاری های آینده دو جانبه تجاری در کمیسیون مشترک پایه محکمی بوجود بیاید .

گائو هوچنگ توضیح داد : سال قبل رییس جمهور چین پیشنهادی را برای ایجاد نوار مالی جاده ابریشم عنوان نمود و دو طرف ایران و چین به توافقات خوبی در این زمینه دست یافتند.

وی این دو کشور را به عنوان کشورهای در حال توسعه مکمل یکدیگر از لحاظ مالی و شریک تجاری خوب معرفی کرد و گفت : با اینکه با موانع بیرونی روبرو هستیم اما اثری در رشد و توسعه دو جانبه نگذاشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 463

به "چینی ها در ایران شهرک صنعتی می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها در ایران شهرک صنعتی می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید