180 فقره کلاهبرداری در فضای مجازی

به گزارش بالیو، تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که از خریداران کالا در سایت های خرید و فروش فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد و گفت متهم به 180 فقره کلاهبرداری اعتراف کرد.

180 فقره کلاهبرداری در فضای مجازی

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه ای گفت: اوایل آبان ماه شهروندی به کلانتری 108 نواب مراجعه و اظهار کرد، قصد خرید گوشی موبایل از سایت های خرید و فروش فضای مجازی را داشتم که پس از بررسی در سایت ها آگهی فروش، قیمت گوشی موبایلی به نظر ارزانتر از سایر گوشی های مشابه امد. با فروشنده تماس گرفتم و قرار شد که مبلغ گوشی موبایل را به شماره حسابی که وی اعلام می کند، واریز کنم تا گوشی موبایل را به نشانی ام ارسال کند. با پرداخت مبلغ گوشی موبایل به تلفن فروشنده تماس گرفتم و متوجه شدم که فروشنده شماره تلفنم را مسدود و شماره تلفنش را از دسترس خارج کرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با دریافت شکایت تیمی از ماموران کلانتری نواب بررسی موضوع را بر عهده گرفتند، ابراز داشت: در حین تحقیقات پلیسی، پرونده های مشابه دیگری نیز به کلانتری ارجاع شد.

وی بیان کرد: با پالایش پرونده ها و رصد های اطلاعاتی مشخص که پرونده ها سریالی بوده و متهم با آگهی فروش موبایل در سایت های اینترنتی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کند.

سرهنگ موقوفه ای افزود: در تحقیقات پلیسی هویت متهم و مخفیگاه وی شناسایی و ماموران کلانتری نواب پیروز شدند با هماهنگی های قضائی وی را در مخفیگاهش در حوالی جنوب غرب تهران دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم در کلانتری به 180 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کرد، گفت: تا کنون 16 تن از مال باختگان شناسایی و متهم برای اخذ دستور قضائی روانه دادسرا شده است.

وی در سرانجام خاطر نشان کرد: کشف جزئیات پرونده و شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1429

به "180 فقره کلاهبرداری در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "180 فقره کلاهبرداری در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید