انفجار تانکر نفت در سیرالئون دست کم 100 کشته برجای گذاشت

به گزارش بالیو، در پی انفجار یک تانکر نفت در مرکز کشور آفریقایی سیرالئون دست کم یکصد نفر جان خود را از دست دادند.

انفجار تانکر نفت در سیرالئون دست کم 100 کشته برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شب گذشته (آدینه) در پی انفجار یک تانکر نفت در شهر فری تاون مرکز کشور سیرالئون واقع در غرب آفریقا دست کم یکصد نفر جان خود را از دست دادند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، بسیاری از قربانیان این حادثه ظاهراً کوشش داشتند در پی واژگونی یک تانکر سوخت، برای خود نفت جمع آوری نمایند که انفجار به وقوع پیوست و دهها نفر جان خود را از دست دادند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، مربوط به زمان پس از وقوع انفجار است و آتش سوزی گسترده ای را در خیابان نمایش می دهد و ستونی از دود غلیظ در هوا پراکنده شده است.

طبق این گزارش، مقام های محلی تا به امروز جزئیاتی درباره این حادثه ارائه ننموده اند اما رئیس سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی در این خصوص خاطرنشان کرد: حادثه بسیار بسیار هولناکی بوده است.

سخنگوی سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی سیرالئون در گفت وگو با شبکه سی ان ان گفت که در پی وقوع این حادثه 84 نفر جان خود را از دست داده اند و این در حالی است که سردخانه مرکزی شهر فری تاون به رویترز گفت که در پی وقوع این انفجار 91 جسد دریافت نموده اند و بعضی گزارش ها تعداد قربانیان را تا یکصد نفر گزارش نموده اند.

یوون آکی ساویر شهردار فری تاون در این خصوص خاطرنشان کرد که انفجار فوق در جاده بای بوره و پس از آن به وقوع پیوست که یک تانکر سوخت با یک خودروی دیگر برخورد کرد.

وی تصاویر منتشر شده در رابطه با این حادثه را بسیار دلخراش توصیف کرد و به نقل از بعضی گزارش های تأیید نشده گفت که احتمالاً آمار تلفات این حادثه به بیش از یکصد نفر افزایش یابد.

شهردار فری تاون در بیانیه ای که در صفحه فیس بوک منتشر کرد، گفت: ساکنانی که کوشش داشتند سوخت نشت شده از تانکر را جمع آوری نمایند، قربانی انفجارهای بعدی شدند.

وی مدتی پس از انتشار این بیانیه، آن را از صفحه فیس بوک خود حذف کرد و توضیحی درباره آن ارائه نکرد اما تصاویر ویدئویی در فضای مجازی قرار گرفته که افرادی را در حالی نشان می دهد که با هیجان زیاد در اطراف تانکر واژگون شده ایستاده اند و قوطی هایی را با خود حمل می نمایند و این تصاویر ویدئویی مربوط به دقایقی قبل از وقوع انفجار است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2004

به "انفجار تانکر نفت در سیرالئون دست کم 100 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار تانکر نفت در سیرالئون دست کم 100 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید