اولین مزرعه فیسالیس قزوین نشان حدمجاز آلاینده دریافت کرد

به گزارش بالیو، خبرنگاران/قزوین رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اولین مزرعه فیسالیس استان قزوین به مساحت 2 هکتار توانست نشان حد مجاز آلاینده ها را دریافت کند.

اولین مزرعه فیسالیس قزوین نشان حدمجاز آلاینده دریافت کرد

سعید ابیت روز پنجشنبه 20 آبان با اعلام این مطلب اضافه نمود: این مزرعه در شهرستان تاکستان واقع شده است و یک شرکت بازرسی و آزمایشگاه مورد اعتماد اداره کل استاندارد استان از آن نمونه برداری کرده است.

وی اضافه نمود: نتیجه آزمایش از این مزرعه نشان داد که فیسالیس تولیدی از نظر باقیمانده سموم نیترات و فلزات سنگین در حد استاندارد مشخص شده است.

به گفته این مسئول، فیسالیس یک میوه استوایی بومی آمازون است که در آفریقا و آسیا یافت می شود و با بافتی شبیه به گوجه فرنگی با ترکیبی از طعم های توت فرنگی، گیلاس، کیوی و آناناس است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه میوه مذکور منبع غنی و طبیعی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها بوده و تقویت کننده سیستم ایمنی و بسیاری از فواید دیگر دارد، به مرور جای خود را در سبد میوه کشور باز می کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، رئیس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به ظرفیت های صادراتی این محصول و ارزآوری آن برای کشور، شرح داد: دریافت نشان حد مجاز آلاینده ها می تواند راه را برای صادرات این محصول و پذیرش آن در بازارهای خارجی باز کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آذر 1400 بروزرسانی: 23 آذر 1400 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2016

به "اولین مزرعه فیسالیس قزوین نشان حدمجاز آلاینده دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مزرعه فیسالیس قزوین نشان حدمجاز آلاینده دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید