حمایت مالی برای ارائه واکسن های ضدکرونای نو

به گزارش بالیو، بنیاد نوآوری های آمادگی برای بیماری های همه گیر موسوم به CEPI همکاری با شرکت اس کی بیوساینس (SK Bioscience) را برای جستجوی واکسن مقاوم در برابر ویروس هایی مانند SARS-CoV-2 توسعه می دهد.

حمایت مالی برای ارائه واکسن های ضدکرونای نو

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بنیاد نوآوری های آمادگی برای بیماری های همه گیر موسوم به CEPI همکاری با شرکت اس کی بیوساینس (SK Bioscience) را برای جستجوی واکسن مقاوم در برابر ویروس هایی مانند SARS-CoV-2 توسعه می دهد.

این بنیاد تا 50 میلیون دلار به عنوان حمایت گسترده به اس کی بیوساینس اعطا می کند، زیرا این شرکت در پی یک واکسن مقاوم در برابر انواع ویروس های خانواده کرونا است.

ریچارد هچت، مدیر عامل CEPI می گوید: توسعه سریع نوع امیکرون به عنوان یادآوری جدی از تهدید ناشی از انواع نو کووید19 است. برای امنیت بهداشت جهانی حیاتی است که واکسن های قابل دسترس جهانی ایجاد شود که محافظت گسترده ای در برابر انواع کووید-19 و سایر ویروس های کرونا ایجاد کند. از طریق همکاری گسترده CEPI با اس کی بیوساینس، هدف ما کمک به کنترل COVID-19 در طولانی مدت و همچنین آماده شدن برای تهدید ویروسی بعدی قبل از ظهور است.

این مشارکت گسترده و بودجه آن از توسعه یک واکسن مبتنی بر پلتفرم نانوذرات اس کی بیوساینس، پوشش ایمونوژن، مطالعات پیش بالینی، آزمایش های بالینی فاز 1/2، تولید مواد، فرآیند و توسعه تحلیلی حمایت می کند. این حمایت بخشی از سرمایه گذاری است که CEPI در این شرکت انجام داده است، با این سرمایه گذاری نو، کل بودجه پلتفرم اس کی بیوساینس و ظرفیت تولید آن به 260 میلیون دلار می رسد.

این واکسن احتمالی، یک پروتئین نوترکیب است که بر اساس یک پلتفرم نانوذرات خود مونتاژشونده دو جزئی طراحی شده که در موسسه طراحی پروتئین دانشگاه واشنگتن ایجاد شده است. در صورت موفقیت، واکسنی که از طریق این روش ایجاد می شود، می تواند محافظت گسترده ای در برابر SARS-CoV-2 و سایر ویروس های نو کرونا ارائه دهد.

در مطالعات فاز 1/2 واکسن ضدکرونای GBP 510 اس کی بیوساینس که از طریق این پلتفرم ایجاد شده است، ایمنی بالا و تولید آنتی بادی های خنثی کننده بالایی را نشان داده است.

جائیونگ آهن مدیرعامل اس کی بیوساینس، گفت: اعتماد عمیق CEPI بر اساس فناوری اثبات شده اس کی بیوساینس که در آزمایش بالینی فاز III و سیستم تولید آن نشان داده شده است، منجر به این همکاری گسترده شده است. ما به تحقیق و توسعه برای آماده سازی و ارائه راه چاره های بلندمدت و اساسی در برابر شرایط همه گیر که در آن گونه های مختلف کرونا بشریت را تهدید می کند، ادامه خواهیم داد.

این حمایت مالی نوترین گرنتی است که تحت یک برنامه 200 میلیون دلاری CEPI که در ماه مارس برای پیشبرد توسعه واکسن هایی که محافظت گسترده ای در برابر انواع ویروس های کرونا ایجاد می کند، ارائه شده است. در صورت موفقیت این پروژه، اس کی بیوساینس ملزم خواهد بود تا صد ها میلیون دوز از این واکسن را عادلانه توزیع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 2142

به "حمایت مالی برای ارائه واکسن های ضدکرونای نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت مالی برای ارائه واکسن های ضدکرونای نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید