خبرنگاران تامین کالاهای اساسی در اولویت بخش مالی استان است

به گزارش بالیو، یاسوج- خبرنگاران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تامین کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم در اولویت کاری تیم مالی استان قرار گرفته است و نظارت و بازرسی ها بازار باید با شدت بیشتری ادامه یابد.

خبرنگاران تامین کالاهای اساسی در اولویت بخش مالی استان است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، حسین کلانتری در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای تامین کالای اساسی، گفت: افزایش ذخایر راهبردی کالاهای اساسی استان در اولویت کاری تیم مالی قرار داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود کارخانه روغن نباتی گچساران، بیان نمود: سازمان صنعت ، معدن و تجارت باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نماید به نحوی که با پیگیری های جدی به وسیله وزارت صمت سهمیه دانه های روغنی و روغن خام بیشتری در اختیار این واحد قرار گیرد تا بتواند بخش مهمی از احتیاج داخلی استان را تامین کند .

وی بر ضرورت نظارت در مورد زنجیره توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی تاکید نمود و گفت: با پیش بینی و افزایش توزیع نمایندگان این مواد غذایی از هرگونه تجمع مردمی جلوگیری شود تا در این شرایط سخت کرونا با بحران دیگری روبرو نشویم و مردم به راحتی به کالای مورد احتیاج خود دست یابند.

کلانتری با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی و ضروری باید کوشش مضاعفی در این مدت صورت پذیرد، گفت: باید پیش از آنکه یک محصول در بازار کمیاب شود برای تزریق آن به بازار تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی خواهان برگزاری نشستی به ریاست معاونت مالی استانداری و با حضور ، معاونت مالی اداره کل اطلاعات، مدیران کل صمت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی، سپاه و اتاق اصناف برای آنالیز احتیاجمندی های استان در اسرع وقت شد تا با انعکاس موارد به وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی زمینه تامین بیشتری از کالاهای اساسی برای مردم استان فراهم شود.

کلانتری از زحمات اصناف مختلف تقدیر کرد و گفت: با اتحاد،همدلی ،همکاری و رعایت انصاف همه مسائل برطرف می شود.

وی خطاب به مدیران، گفت: تمام کوشش خود را برای تامین کالاهای اساسی مورد احتیاج و حفظ آرامش مردم به کار گیرید و از ایجاد هرگونه استرس دیگری برای مردم جلوگیری کنید.

نماینده ارشد اجرایی استان، بیان نمود: بدون شک ما هم به فکر برطرف احتیاجهای مردم و مسائل مالی آنها هستیم و هم از فراوری نمایندگان و توزیع نمایندگان حمایت می کنیم اما می طلبد بازاریان نیز در حق مردم انصاف را رعایت نمایند.

کلانتری با اشاره به ذخایر و ظرفیت های استان، بیان نمود: می طلبد هر کالایی که در استان فراوری می شود با قیمت پایین تر و مناسب تری به نسبت سایر استان ها در کهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.

وی سازمان صمت را موظف کرد جهت تامین روغن جامد مختص صنف و صنعت سریع اقدام نماید تا این بخش نیز دچار مشکل نشوند .

کلانتری با بیان اینکه هر چند وزارت صمت نسبت به دخیره سازی کالاهای استراتژیک مانند روغن، برنج، گوشت سفید و گوشت قرمز اقدام کرده است، ولی به دلیل محرومیت استان احتیاج است جهت افزایش این ذخایر پیگیری جدی از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به عمل آید ا مردم هیچگونه کمبودی را احساس ننمایند.

وی بر تداوم تشدید بازرسی ها و نظارت ها در بازار شهرهای مختلف تاکید نمود و گفت: به طور قطع اگر ناظر ما کنترل کند شاهد افزایش خودسرانه قیمت ها در سطح بازار نخواهیم بود.

کلانتری خواهان حضور موثر بازرسان صمت و نیروهای تعزیرات حکومتی از فردا در شهرهای 18 گانه استان شد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه کمبود کالا بلافاصله گزارش لازم ارائه و نسبت به تزریق کالا به بازار اقدام شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: balio.ir شناسه مطلب: 1464

به "خبرنگاران تامین کالاهای اساسی در اولویت بخش مالی استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تامین کالاهای اساسی در اولویت بخش مالی استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید